Inlägg från: queenofangels |Visa alla inlägg
  • queenofangels

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

här e en till, har en dotter som snart är 2 år. är hemma för om ca 1 månad kommer nästa bebis :) hoppas ja får vara med här också. har iofs min dotter på dagis, men kommer ha henne hemma mer när jag e föräldraledig. o kommer vara hemma lite mer än ett år.

bor lite utanför lund i södra sandby. får ja komma så följer jag gärna med till skrylle, är ju bara 5 min härifrån :)

• queenofangels

vad trevligt att de verkar bli en träff på fredag :)

ska bli kul för min dotter att leka av sig också :)

• queenofangels
    nnx skrev 2010-10-07 13:58:36 följande:
    Jag och sonen (3½ år) kanske kommer.
    Vet nån av er hur långt det kan ta och cykla till Skrylle från centrala Lund? Finns det nån bra cykelväg månntro? Busstiderna är inte så bra nämligen, för tidigast man kan åka hem till Lund är vid 15.
    de e lätt att cykla till sandby, cykelväg hela vägen... men sen e de 70 väg till skrylle en liten bit är cykelväg där också. . iofs e de många som cyklar där i en mördarbacke.
  • queenofangels
    nnx skrev 2010-10-07 15:25:27 följande:
    Ok, var går denna cykelväg?
    fanns tydligen cykelväg hela vägen,. kollade med min sambo.

bakom vipeholm går en cykelväg som heter hardeberga spåret o går till sandby. när du väl e i sandby o kommer till korsningen mot dalby. ska du mot dalby. där finns vanliga gator innanför den stora vägen som du ska följa. när husen tar slut så börjar cykelvägen.  i sandby e de vanliga gator o sen kommer cykelväg igen. svårt att förklara. hoppas du förstår lite. kolla på en karta, du ska cykla parallelt med dakvbyvägen.
  • queenofangels

kan tyvärr inte boka något. Vet inte när bebisen vill komma ut. Men har inte bebis kommit kommer vi gärna. Kan dom flesta dagarna.

• queenofangels
    Sofias bebbe skrev 2010-10-16 17:39:43 följande:
    Onsdag hade passat oss bäst tror jag. Musiklek lät ju kul; det kan kanske vara nåt för oss också. Ska kolla upp det tror jag! Har ni något förslag på var vi kan ses?

queenofangels: vad spännande! När är den beräknad till? Förstår att ni får ta det lite spontant.
    e beräknad till den 24 okt, asså nästa söndag så man vet ju inte alls.
  • queenofangels

har inte bebisen kommit så följer vi gärna med på onsdag. ja o min lilla ligist :) kan när som på dagen, men eftermiddagen känns bra.

• queenofangels

klockan 2 passar perfekt! då hinner min dotter få sova på dagen o inte va trött :) blir en mycke trevligare dotter då :)

• queenofangels

hade gärna kommit imorgon men idag så blev min dotter sjuk o fick feber. tror de e bättre att stanna hemma så hon blir frisk. hoppas på att kunna följa med nästa gång istället.

• queenofangels

hoppas ni hade trevlig idag, verkligen synd att missa de. hoppas på att kunna vara med nästa gång

• queenofangels

träffas gärna i skrylle igen, enda e ju att ja inte kan lova att ja kommer. men tror ju att ja kommer gå över en delmså kan va skönt o göra något på dagen istället för att sitta hemma oi vänta.

• queenofangels

kommer om de går. vet ju inget alls längre :(

• queenofangels

nu har äntligen bebisen tittat ut efter 15 dagar över tiden. blev en "liten" William.

• queenofangels
    KajsaMaja70 skrev 2010-11-10 23:40:56 följande:
    queenofangels: STORT GRATTIS till lille WilliamBaby!!! Hoppas förlossningen gick bra, och att du nu bara njuter av att få snusa bebis! Hur stor var han? 15 dagar över tiden, oj, oj, oj...
    han va 55cm lång o vägde 4430g. så han e rätt stor :)

hade gärna kommit nästa träff, men tror ja väntar 1 träff till för williams skull.
  • queenofangels

nnx: hur allergisk e du?? kan du träffa andra som har djur el e de "bara" att du inte kan va hemma hos någon med djur??

ja har 2 katter

• queenofangels

kan inte följa med på tisdag, tror inte de e så bra för oss att bada just nu.

men följer gärna med på torsdag till skrylle.

• queenofangels

Tisdagen den 23/11 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Laterna
    L78

Torsdagen den 25/11 kl 10: Skrylle utanför Dalby. Träff på lekplatsen, sedan medhavd fika/korvgrillning och en liten skogspromenad. Länk hur man hittar till Skrylle: www.skryllegarden.se/hitta.php
    Laterna
    queenofangels

• queenofangels

ja kanske inte e den roligaste på torsdag om william vill äta hela tiden men vi kommer iallafall :) hoppas ni har översende med de.

• queenofangels

Känns tråkigt att vi fick åka hem så tidigt, men visade sig att saga va sjukt trött. hon ligger nu o sover o däckade så fort vi kom hem. Hoppas ni har de fortsatt mysigt i snön.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?