Vad hade du för sorts blöjor när du var liten?
Och vad tyckte du om dem? Själv är jag uppväxt med Rustibuss raka oplastade blöjor och plastsnibb med knyt i sidan. Jag var så gullig med min extremt rultiga blöjrumpa, men det blev varmt och fuktigt.
Och vad tyckte du om dem? Själv är jag uppväxt med Rustibuss raka oplastade blöjor och plastsnibb med knyt i sidan. Jag var så gullig med min extremt rultiga blöjrumpa, men det blev varmt och fuktigt.
Man kan nog säga att det är rätt behändigt idag
Dom fins väl knappast längre.
Kanske det men inte inlägg väl?
Jag har (enl bilder) raka, ej formade blöjor med knyt i sidan. Plastsnibbar heter det va? Slutade med blöja vid 1,5 enl moder så de kan inte vart särskilt bekväm :-P
Jag är 38 år. Inte sjutton kommer jag ihåg vad jag tyckte om mina blöjor.
Har nu kollat, hade blöja med plastsnibb samt även blöja som hölls på plast med "bebistrosa". Är född 1986.
Kommer ihåg att min lillebror född 1989 hade Pampers... På den tiden fanns blå paket till pojke och rosa paket för flickan.
Vilk lyckosar som vart blöjfri så tidigt
Hade själv snibb när jag var liten, minns inte hur de var på den tiden. Dock så finns snibb att köpa än fast till vuxna och snibb blöjor/ilägg finns att köpa.
Blöjbyxor med tryckknappar i sidorna och cellstoff som man vek ihop,
vilket gav en regäl blöjrumpa
Jag fick ha raka blöjor med plastsnibbar, det var av märkena Rustibuss, Krabat, Lenina mfl. säkert. Det fanns både dag och nattblöjor, de sistnämnda var väldigt tjocka om man jämför med dagens blöjor.