Inlägg från: zd82 |Visa alla inlägg
  • zd82

Vi som spelar på en PS3

Har beställt Assasin's Creed Brotherhood. Bästa spelet nånsin!

• zd82

Färna, gav 486 kr för spelet. Brukar vanligtvis inte betala fullpris på spel, men i det här fallet så kunde jag inte låta bli. Om du är intresserad av att börja så rekommenderar jag att du börjar med de två första spelen eftersom de följer varandra rent storymässigt. Ettan är helt ok rent spelmässigt (bra story) men det är när man spelar tvåan som man ser den stora skillnaden.

Sen spelar jag mest FIFA (också ett spel som jag betalar fullpris för) men också rollspel som Dragon Age och Castlevania.

PS3 är enligt mig den bästa konsolen, men tyvärr slår Xbox PS3:an med ett spel. Gears of war! Ultimata multiplayerspelet. Väntar bara på att trean ska komma ut i mars.

• zd82

Färna, Köpte elvan samma dag som den kom ut! FIFA är det ultimata spelet att spela med grabbarna. Kör man med 4 kontroller blir det desto roligare! Efter några bärs blir det en ännu större utmaning Skrattande

Sen är PS3:an en mer komplett underhållningsmaskin eftersom den även har Bluray. Rent hårdvarumässigt är den bättre än X-box och är bättre förberedd för framtiden (klarar exempelvis 3D). Det enda negativa med PS3 är att handkontrollen inte är optimalt utformad för vissa spel (där är Xbox bättre). Sen bygger PS3 på Linux, vilket innebär att många spel på Xbox inte finns till PS3. Detta beror, har jag hört, på att Xbox bygger på Windows och eftersom speltillverkarna huvudsakligen utvecklar spelen primärt till PC, så är det lätt att konvertera dem till xbox, medan man måste lägga ner mycket möda och pengar på att anpassa spelen till PS3, då Sony valt att satsa på Linux.

• zd82
    Färna skrev 2010-10-22 10:57:32 följande:
    Jag med!:D 349 :- !!! :D Riktigt bra pris....

Ja, det är ett roligt spel att spela flera på.. Synd bara att en kontroll är dyrare än ett spel.. Annars hade man haft fler!:D Det blir mycket felpassningar sent på kvällarna då?!:P Du får gärna adda mig ; Bloppan är mitt online-id!:) Hänvisa dock till FL.. :)

Helt klart bättre, men sen har man ju alltid kört med PS, från PlayStation 1 till PS3.. :D Har bara ägt två XBOX men visst, vissa spel gjorde sig mycket bättre på XBOX men det blev aldrig använt!:( Annars hade jag lätt haft det kvar.. :D

Har hört detsamma, att det är mycket tid bakom varje PS spel.. Vilket också kan vara bra.. :D

Några felpassningar och självmål (!) blir det allt...men det är bara skoj...kul när vissa i gänget tar det på för stort allvar. Blir kul att hetsa då Flört

Har själv bara tre kontroller....eftersom polarna också har PS3 så tar de med sig var sin kontroll när vi samlas för spelkväll. Så slipper man köpa...kan vara en väg att gå...eller att köpa en billigare kopia, men dom litar jag inte på riktigt.

Knappt en månad kvar till assasins creed brootherhood...kan knappt vänta...

Spelar inte FIFA online särskilt mycket om jag ska vara ärlig...men jag ska adda dig när jag väl börjar Glad
  • zd82

Assasin's creed inköpt! Utan tvekan ett av de bästa (och snyggaste) spelen på PS3!

• zd82
    Färna skrev 2010-11-22 21:37:10 följande:
    Härligt!!:) Själv väntar man på att få tillbaka ps3an, blu-ray läsaren gav upp!:'(
    Aj då...inte kul när grejerna pajar. Hoppas att det går på garantin eller reklamationsrätten...
  • zd82

Jag vet att jag är lite efter, men jag köpte Brütal Legend häromdan (kostade 199 spänn vilket inte är så värst mycket) och jag måste säga att jag garvade ihjäl mig! Gillar man Rock så kommer man att älska denna. Dessutom är Jack Black huvudkaraktären! Rekommenderas starkt!

• zd82

Har spelat klart Assasin's creed brotherhood nu och är både imponerad, men även lite besviken. Känns på något sätt lite kort och jag hann aldrig slutföra vissa sidouppdrag innan huvudstoryn tog slut....får nog spela om det ge det en ny chans.

Svar på tråden Vi som spelar på en PS3