• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

FruSen skrev 2010-08-13 12:20:45 följande:
    Men varför tog du inte en korg??? Du skulle ju bara handla litegrann, inte behövde du väl en stor skottkärra för att rymma det lilla du skulle köpa?
    Hur länge stod skottkärran kvar? Om du var tvungen vänta på bussen för att åka tillmacken stod den kanske in nån timme och mest troligt var den ivägen!
    Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.

Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
  • ANOF
    linjes skrev 2010-08-13 12:43:30 följande:
    Har svårt att se att en skottkärra ska vara lättstyrd
    Använder du ens skottkärra? Det ÄR mer lättstyrd och lättare att hantera än vagnarna man tar från butiken.
  • ANOF
    sär skriven skrev 2010-08-13 12:42:51 följande:
    Alltså när man kör skottkärra hoppar ju grejerna runt, och ägg är ju lite känsliga för hoppande så att säga. Spänner du fast dina ägg i kärran TS?
    VARFÖR skulle det hoppa runt???
  • ANOF
    Mornie Alantie skrev 2010-08-13 16:41:56 följande:
    Jag tycker inte heller att själva skottkärrekörandet i sig är så farligt, så länge inte kärran innehåller gammal gödsel eller nått. Däremot kan jag förstå att butikspersonalen inte uppskattar att det står en skottkärra i mejeriavdelningen x timmar medan ägaren införskaffar reservdelar för att sedan, fortfarande i mejeriavdelningen, laga punkteringen.
    Det spelar ingen roll! Det finns inget som säger att man inte kan göra så. Det man stängde av mig för är alltså för att jag handlat omotiverat lite enligt dom. Om jag handlat mer så hade jag inte blitt avstängd så därför är det just det som är det intressanta.
  • ANOF
    gertie skrev 2010-08-13 17:55:56 följande:
    De kanske tycker att du handlar för lite i förhållande till vad skottkärran rymmer och hur lång tid du spenderar i butiken. Om du fyller skottkärran till bredden med en massa oxfilé och pyntar för det så ska du se att du är mer än välkommen att handla även med skottkärra.
    Ja, alltså är det just det att jag handlar för lite som är orsaken till avstängningen.
  • ANOF
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-13 18:01:47 följande:
    Det händer inte ofta.. men nu står jag här... svarslös och rådlös....

Vad ska man säga liksom...Obestämd

Handla i en annan affär...?
    Det finns ingen annan affär som är på lämpligt gångavstånd. I så fall så måste jag ta med kärran på bussen.
  • ANOF

Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.

• ANOF
    dumleklubben skrev 2010-08-13 21:47:01 följande:
    Varför behöver du en hel skottkärra när du bara handlar tre saker. Använd kasse som normala människor.
    Nej, maqn vet aldrig vad man kan hitta som man behöver ta med sig, därför är det alltid praktiskt att ha med sig. Sen så kör jag även med saker när jag går hemifrån som ska ut.
  • ANOF
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-13 22:15:53 följande:
    Ts-varför köper du inte en vanlig barnvagn, tar bort själva korgen och använder underredet och ställer en stor låda där ist? rymmer mer än en skottkärra och lämpar sig bättre för att gå runt i en affär med.

Tycker din skottkärre-lösning verkar oerhört opraktiskt. En barnvagn är mkt lättare köra och styra och rymmer mer matvaror dessutom.

Jag har också ett barn men storhandlar ändå lätt med en sulky MED BARNET i.... jag behöver aldrig en hel skottkärra åtgången....

Man kan ju också undra varför du inte storhandlar med cykel plus en cykelkärra? Smartare lösning....eller samåker bil med ngn god vän till en större butik med lägre priser än en närbutik.

Du verkar inte direkt tänka logiskt/praktiskt...
    Det finns inget mer praktiskt än skottkärra, man kan anvönda den till att lasta en massa andra saker också. Mina nya grannar ser att det är en väldigt bra lösning och flera har velat låna. Det var också flera av grannarna som följde med till butiken när däcket skulle lagas.
  • ANOF
    MorgonMonstret skrev 2010-08-14 00:34:08 följande:
    Jag kan bara hålla med. Det är intressant att jämföra vissa inlägg av TS tex i den här tråden med tex de här inläggen:
    #246 i www.familjeliv.se/Forum-5-213/m47549082.html
    #1173 i www.familjeliv.se/Forum-5-163/m47557311.html

Visserligen har den som har skrivit inläggen en något arrogant attityd men jämför språket och fundera på om den som skrev inläggen skulle komma på idén att dra in en skottkärra i en matvaruaffär. Men nu ska vi inte bryta mot forumreglerna så det är bäst att jag slutar där.

Det som är mest oroväckande är den attityd som vissa (många) personer har: hur de driver med någon som de uppfattar som "egendomlig" utan att bry sig om den människan...
    Jag förstår inte vad det har med den här tråden att göra. Jag har läst juridik på universitetsnivå, spm flera här inne känner till, och jag är därför väldigt insatt i juridik.
  • ANOF
    dogmobile skrev 2010-08-14 00:53:28 följande:
    Varför i bövelen vägrar du svara ordentligt när folk här frågar hur händelsen egentligen gick till, du bara repeterar samma mening om och om igen med olika formuleringar.

Gick du runt i butiken och tittade runt lite gick till kassan betalade och när du var påväg ut från portarna så kom något butiksbiträde fram och sa att "Du är inte längre välkomen här" bara? Inget mer?! Och du ifrågasatte inte ens när dom sa att det är för att du "handlar för lite"???

kan du förklara mer detaljerat vad som hände från att du gick in i affären tills att du gick ut, vad du gjorde, hur du gjorde, vad du sa och vad dom sa... Så att man får en klarhet i saker o ting eller varför i hela friden startade du tråden om du inte vill svara på folks frågor?!
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
  • ANOF

Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.

• ANOF
    Purpurbräcka skrev 2010-08-14 14:24:42 följande:
    Nej, vad tråkigt! Vad klagade butikschefen på den här gången?
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.