Inlägg från: dicny |Visa alla inlägg
  • dicny

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Vet inte hur seriös den här tråden är men jag fick iaf lära mig när vi hade utbildning på jobbet (jobbar i en ICA-affär) att en kund aldrig kan bli portad från en affär eftersom det är en allmän plats. Man får be kunden att sluta handla där, men den har fortfarande all rätt i världen att gå in där...

• dicny

ANOF skrev 2010-08-14 07:00:26 följande:

Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    Jag hade också vägrat laga din kärra om du handlat i min butik som jag arbetar i. Varför ska personalen laga din skottkärra? Verkar helt obegripligt för mig. Det är väl en sak om det varit butikens kundvagn som behövde lagas, men din egna skottkärra får du allt laga själv.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.