Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Låter som ett väldigt konstigt skäl. Har inte läst tråden men kan en matbutik verkligen stänga av en för att man handlat för lite? De har väl ingen koll på vad folk handlar. Särskilt inte om man betalar med kontanter.

• Trynträ
    ANOF skrev 2010-08-13 22:20:16 följande:
    Det finns inget mer praktiskt än skottkärra, man kan anvönda den till att lasta en massa andra saker också. Mina nya grannar ser att det är en väldigt bra lösning och flera har velat låna. Det var också flera av grannarna som följde med till butiken när däcket skulle lagas.
    En skottkärra är ju bara tung och vinglig. En barnvagn är ju mycket stabilare och enklare att ställa ifrån sig. Man slipper dessutom böja sig när man ska köra iväg. Arbetsställningen är ju inte den bästa när man kör en skottkärra. Dessutom har den ju inte räta linjer så mjölkpaket och liknande går ju inte att ha stående. Å framförallt tar den mindre plats i sidled inne i en trång affär. Dessutom är den inte lika smutsig som en skottkärra brukar kunna vara.
  • Trynträ
    ANOF skrev 2010-08-14 07:00:26 följande:
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    Så det är personalen i en mataffärs jobb att laga punktering?  Cheesus!
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.