Inlägg från: Freiya |Visa alla inlägg
  • Freiya

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:07:26 följande:
    en barnvagn? en skrinda? nog inte en skottkärra eller en bil...fast om Ts körde in med en punkterad skottkärra i affären och sedan bara handlade smör och ägg så kan jag förstå de lackade till...
    haha jag dör!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Freiya
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 22:34:58 följande:

Undrar om det är Ok lasta varor direkt i en egen skottkärra i matbutiken som inte har självscanning? Mna skal väl använda butikens egan korgar eller kundvagnar?

Jag tror butiken är missnöjda med Ts som kund pga skottkärran och att de undrar om hon tänker smuggla ut ngt UNDER den.....fastklistrat. Som då inte syns i speglarna vid kassan.

*ser 20 ägg fastklistrade under en skottkärra framför mig* haha. vad jobbigt TS får när hon sen ska knäcka all äggen ner i maonnäsbunken på köksbänken Förvånad
  • Freiya
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 11:43:23 följande:
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    a allemansrätten står även att man får övernatta med tält något dygn på någon annans mark, så länge man inte skadar naturen runtikring.
    Hur gör jag när jag ska tälta på ICA Maxi? De stänger ju kl 22:00. Kan jag åberopa allemansrätten?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.