Inlägg från: Mornie Alantie |Visa alla inlägg
  • Mornie Alantie

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Mirva skrev 2010-08-13 10:53:05 följande:
    in i sandlådan om det är fejk, har ingen betydelse om ts är en legend.
    Vem säger att det är fejk?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Mornie Alantie

Jag tycker inte heller att själva skottkärrekörandet i sig är så farligt, så länge inte kärran innehåller gammal gödsel eller nått. Däremot kan jag förstå att butikspersonalen inte uppskattar att det står en skottkärra i mejeriavdelningen x timmar medan ägaren införskaffar reservdelar för att sedan, fortfarande i mejeriavdelningen, laga punkteringen.

• Mornie Alantie
    ANOF skrev 2010-08-13 17:49:42 följande:
    Det spelar ingen roll! Det finns inget som säger att man inte kan göra så. Det man stängde av mig för är alltså för att jag handlat omotiverat lite enligt dom. Om jag handlat mer så hade jag inte blitt avstängd så därför är det just det som är det intressanta.
    Det kanske blev lite trångt vid mjölken om din skottkärra stod där? Hur lång tid tog det att laga den? Sa någon något till dig medan du höll på laga den?

Jag tycker att du ska be någon du känner gå till affären med dig och försöka prata med dem. Du måste ju kunna handla. Det kanske har blivit ett missförstånd som är lätt att lösa om man bara pratar om det?
  • Mornie Alantie
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-13 18:07:52 följande:
    Ja varför inte? Kan man ha barnvagn och rullator så kan la en skottkärra få förgylla färden för de andra pasagerarna Solig
    Min farsa tog en frys på pirra på pendeltåget i Stockholm en gång. Ganska långt. Det gick bra. Det var dock inte i rusningstrafik.
  • Mornie Alantie
    ANOF skrev 2010-08-13 18:21:34 följande:
    Det finns ingen annan affär som är på lämpligt gångavstånd. I så fall så måste jag ta med kärran på bussen.
    Kan du inte skaffa en lite mindre smidigare kärra då? Då kanske det är lättare att åka buss med den. Jag tycker dock fortfarande att du ska få hjälp av någon att prata med chefen i affären. Jag är säker på att det går att lösa.
  • Mornie Alantie
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Men vad bra! Då löser det ju sig ändå. Skönt att du kan handla och du får till och med ta med din kärra.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.