ANOF skrev 2010-08-13 12:25:05 följande:
Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.
Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
Men du kan ju inte gå in till en liten MATVARUBUTIK och förvänta dig att personalen ska kunna laga ett trasigt däck på en skottkärra! En skottkärra är faktiskt jämförbart med en cykel tycker jag. Man tar INTE med sig en cykel in i butiken, oavsett hur praktiskt man tycker det är. Man lämnar den utanför och är man rädd att den ska bli stulen då låser man fast den! Likadant ska du göra med din skottkärra. Du ska lämna den utanför och låsa fast den om du är rädd att den ska bli stulen. I butiken använder du en kundvagn eller en korg när du plockar dina varor.
Att parkera där du fick punktering, utan hänsyn till att den kanske är ivägen för andra kunder eller personalen som ska komma förbi med nya varor är riktigt respektlöst och detta ÄR en skälig grund att porta dig från butiken!