Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

jennyc skrev 2010-08-12 23:24:12 följande:
    nämen tack för tipset...kanske kan underhålla mig resten av natten? ;)
    Scheisse, äggvitorna var ju bara bäst. Klockan är 06:35 och jag har redan ont i magen av skrattande.

@ TS: jag älskar dig!
  • mosterYster
    virre80 skrev 2010-08-13 07:11:29 följande:
    Åh herregud vilka skrattkramper i magen jag fått,  tack för ett gott skratt Skrattande
    Tips:
    www.google.com/search%3Afamiljeliv.se+ANOF&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Bästa morgon jag haft på länge!
  • mosterYster

Jag tycker ärligt talat att du kan anmäla BC för diskriminering ANOF. Massa andra kunder kan gå in med framåtstyrda kärror (barnvagnar) medan du blir portad. Skottkärror har dessutom bara ett hjul samt innehåller inte något som potentiellt kan störa omgivningen.

• mosterYster
    chimp skrev 2010-08-13 13:14:21 följande:
    En gång blev en dement dam portad från matbutiken som jag jobbade i. Hon luktade så mycket kiss att butiken stank i flera timmar efter att hon varit där. Hon var dessutom döv så butiksägaren gick efter henne med en skylt där det stod "Du luktar kiss". 

Förlåt för OT-inlägg ANOF men jag var bara tvungen att dela med mig av denna sorgliga historia. 
    Men ANOF luktar inte kiss. Hon har en Sva... jag menar skottkärra.

Jag förstår inte hur du menar.
  • mosterYster
    overdose skrev 2010-08-13 13:13:52 följande:
    Skottkärra är det senaste. Kiefer Sutherland och Kirsten Dunst hade skottkärra när de var i femman och handlade. Den är väldigt praktisk. De fick inte bara plats med alla bananer utan även med Kirsten. De hade stannat för att ta sig ett glas på en närbelägen pub, och efter det var hon inte väldigt stadig.
    Vilken femma?

Vet du vilket märke det var på skottkärran? Jag funderar på att skaffa en, det vore bra att veta vad som är inne bland Hollywoodkändisarna för tillfället.
  • mosterYster
    Mariohn skrev 2010-08-13 13:40:58 följande:
    Får man ha tvillingvagn får man ha skottkärra!
    Jag tycker att tvillingvagn är mer omotiverat. Hur får man plats med ägg om man har två barn i vagnen?
  • mosterYster
    overdose skrev 2010-08-13 13:57:12 följande:
    Det är ett shoppingcenter i Göteborg. Skottkärran var en Ekeby 90. Enligt  vad som sägs hade Kiefer sagt att det minst behövdes en 110 för att få plats med Dunsts bak, men hon lyckades på något vis komma ned i den. Huruvida man fått loss henne är en annan fråga.
    Dunst är väl ganska slank, det torde funka. En 90 är ju en sk size zero-kärra. 
  • mosterYster
    Shasti skrev 2010-08-13 17:03:37 följande:
    Det säger ju det mesta. Snacka om att själv skapa sig problem för att sen sitta och klaga på dem.
    Ja men snälla nån. Ska inte alla få bada på ett allmänt badhus? Om man betalar inträde ska man väl få bada? Man kanske behöver simma ett visst antal gånger/vecka eftersom man gillar majonnäs?
  • mosterYster
    mosterYster skrev 2010-08-13 17:11:05 följande:
    Ja men snälla nån. Ska inte alla få bada på ett allmänt badhus? Om man betalar inträde ska man väl få bada? Man kanske behöver simma ett visst antal gånger/vecka eftersom man gillar majonnäs?
    Å andra sidan kan jag tipsa om att det är givande att simma tillsammans med Svan, som är väldigt intelligent.
  • mosterYster
    HSB Lund skrev 2010-08-13 16:56:21 följande:
    Det känns även litet förvirrat att tro att man kan kräva att få ha sin skottkärra inne i en matbutik, medan man själv går och köper reservdelar. Att laga kärran hade gått alldeles utmärkt även utanför själva butiken, även om det säkert varit en munter uppsyn för förbipasserande även där.
    Jag tror inte mina ögon. Skulle ts ha lämnat sin fina Ekeby utanför affären?
  • mosterYster
    Suck och suck skrev 2010-08-13 17:23:36 följande:
    Det hade inte heller varit speciellt stor risk att någon snor en punkterad skottkärra. Det är ju skitjobbigt att dra.
    Urlätt att låsa fast den i den där ögglan som den har längst ner.
    Tror därför inte på förklaringarna.

Och ja, man gör sig faktiskt till ett original om man släpar in en skottkärra i en livsmedelsbutik, detta fakta går inte att kringgå. Och som SVejsan skriver så kan folk också vara rädda för original och kanske skruvar sig lite på sanningen.
    Det är den tänkbara missuppfattningen jag kan tänka mig att de flesta tror är förklaringen, om det är som du säger ts,
    att du fått höra att du inte handlar tillräckligt mycket.
    Men om den är jobbig att dra så var de väl rätt smart av ANOF att sticka iväg för att hämta grejer för att reparera den?
  • mosterYster
    sannapannapådal skrev 2010-08-13 17:59:23 följande:
    Ja, reperationsgrejerna kan hon ju ta till affären i en annan skottkärra,
    och är hon smart så drar hon med sig en kompressor så hon kan pumpa
    däcket också.
    Skitbra, det är ju ändå inga stressade kunder i affären nu, fredag och allt...
    Jag vet inte vad en kompressor är. Jag skulle också ha velat reparera min Ekeby om jag hade fått punktering.

Alla kunder är väl lika mycket värda?
  • mosterYster
    gertie skrev 2010-08-13 18:11:06 följande:
    Nej, det är nog i såna fall för att hon åker för kort bit.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.