Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag tror inte skottkärror är tillåtna att ta in på Ica.
    Vad händer med äggen som skumpar runt i skottkärranFörvånad,
    du måste vara skicklig på att dra.

• Suck och suck
    ANOF skrev 2010-08-12 22:19:29 följande:
    NEJ!! Det här handlar INTE om kärran, det handlar om att man stängt av mig för att jag handlar "omotiverat lite"!
    För en skottkärra kanske...Obestämd
  • Suck och suck
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:23:12 följande:
    nja fast jag har inte sett några förbud skyltar om det faktiskt;)
    Nej och inga förbudsskyltar om att lastbilar eller EPA-traktorer inte heller är tillåtna har jag sett.
  • Suck och suck
    ANOF skrev 2010-08-12 22:24:18 följande:
    Ja, därför säger man att det är "omotiverat lite". Anledningen till att jag blitt avstängd är alltså för att jag handlar för lite, inget annat.
    Ha, ha, ha, jag kan nog hålla med om att det är omotiverat lite , i förhållande till vilket lastnings-ekipage du hade med dig!!!
  • Suck och suck
    Ökänd skrev 2010-08-12 22:30:13 följande:

Varför inte göra som folk gör mest? Det är väl lättare?

ÅH, Ser du inte hur töntigt det ser ut!!!
    Tacka vet jag individualister.
    Men det hade nog varit klokt att lämna kärran någonstans utanför iallafall.
  • Suck och suck
    ANOF skrev 2010-08-12 22:31:28 följande:
    Det är en grön kärra med trähandtag.
    Sån har vi också.
  • Suck och suck
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:46:26 följande:
    Ja som jag skrev tidgare kanske det här blir en ny trend? Funderar på och ta patent på en sprillans ny shoppingskottkärra!
    Jag efterlyser gärna bättre sorts åkdon än dramaten och sånt.
    (Jag förstår ts som vill dra framför sig, dock något vingligt är en skottkärra)
    Men kärror som barnvagnar som man drar framför sig har jag efterlyst länge.
    Rullatorer är liksom enda alternativet till barnvagn.
    UPPRÖRANDE att inte någon kommit på bättre åkdon som man kan dra framför sig!
    Sorry lite ot.
  • Suck och suck
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:51:19 följande:
    Jag ska nog ta tag i det här!!!!!!! *Gnuggar geniknölarna*
    Jo, tack ts för att du förde in oss på ett viktigt ämne.
  • Suck och suck

Det finns en sak jag funderar över ts, vad har du med dig för åkdon då du handlar mycket?Obestämd

• Suck och suck

Det hade inte heller varit speciellt stor risk att någon snor en punkterad skottkärra. Det är ju skitjobbigt att dra.
    Urlätt att låsa fast den i den där ögglan som den har längst ner.
    Tror därför inte på förklaringarna.

Och ja, man gör sig faktiskt till ett original om man släpar in en skottkärra i en livsmedelsbutik, detta fakta går inte att kringgå. Och som SVejsan skriver så kan folk också vara rädda för original och kanske skruvar sig lite på sanningen.
    Det är den tänkbara missuppfattningen jag kan tänka mig att de flesta tror är förklaringen, om det är som du säger ts,
    att du fått höra att du inte handlar tillräckligt mycket.

• Suck och suck
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Åh, vad bra ANOF , att du också förstod att det kan vara problemet.
  • Suck och suck
    ANOF skrev 2010-08-13 21:51:21 följande:
    Nej, maqn vet aldrig vad man kan hitta som man behöver ta med sig, därför är det alltid praktiskt att ha med sig. Sen så kör jag även med saker när jag går hemifrån som ska ut.
    Aha. Då förstår jag.
    Ja man vet ju faktiskt inte. bor du i en sån där skogsbacke som är guppig, så kan vi ju lägga alla förslag om barnvagnar och pirrakärror och dramaten i papperskorgen. Då är ju din skottkärra bäst.

Förresten så beundrar jag dig också för att du fixade en punktering på en skottkärra.
    Hur gör man det?
    det vet inte jag hur man klarar av.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.