Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Vadå kan man bli avstängd från en mataffär ha! Vad har ni för konstiga affärer?

• SunnyBunny
    ANOF skrev 2010-08-12 21:39:43 följande:
    Ja, det undrar jag också! Jag är nyinflyttad sedan ett par veckor och har handlat där kanske varannan dag, och varken mycket eller lite. Nu senast så handla jag för lite och har därför blitt avstängd.
    Vad är det för affär då? För kedja? Vi har en liten närbutik här och jag handlar där några gånger per år men jag får gå dit trots allt;)
  • SunnyBunny
    Waldo skrev 2010-08-12 21:40:55 följande:
    Hur funkar detta rent praktiskt?

Har dom securitas vakter som fysiskt hindrar dig från att komma in i affären?
    Eller stänger kassörskan kassan och går hem när det är din tur att betala?
    Springer dom och låser dörrarna till affären när dom ser att du är påväg?
    Räknar dom ihop summan och säger
    "Tyvärr ANOF, du har handlar för 8,50 för lite det är bara att vända och gå hem igen"

Hur går det till när dom hindrar dig från att handla?
    hahah..förlåt att jag skrattar men jag såg hela händelsen framför mig;)
  • SunnyBunny
    Jazza skrev 2010-08-12 21:42:08 följande:
    Ok, stoppar de dig i dörren?
    Vad har du handlat innan, menade jag. Dvs köper du ett 50-örestuggummi femton gånger per dag?
    Finns ens 50 öres tuggummi kvar då;)
  • SunnyBunny
    TjockKatt skrev 2010-08-12 21:41:45 följande:
    Du har inte BETALAT för lite då?
    Ja kanske har du missuppfattat det? Att du betalat för lite varje gång?
  • SunnyBunny
    Jazza skrev 2010-08-12 21:47:56 följande:
    Men, enkronas, då!
    Ja inte vet jag, bara kollade om det fanns kvar. Handlar inte tuggummi styckvis längre ha!
  • SunnyBunny
    ANOF skrev 2010-08-12 21:51:47 följande:
    Sista gången innan jag blev avstängd blev det lite mer tid än vanligt av olika orsaker som jag inte kunde påverka.
    Vadå mer tid än vanligt? Finns det nån regel hur länge man får vara i en mataffär?
  • SunnyBunny
    Jazza skrev 2010-08-12 21:51:12 följande:
    Jag gjorde det, häromdagen. Fick nostalgiryck Stort som fan, var det
    Underbart! Måste jag med göra en dag;)
  • SunnyBunny
    Shorona skrev 2010-08-12 21:55:32 följande:
    Men hur kan man ens stänga av en kund från butiken? Det måste ju vara något mer än att du har vart där lite för länge?
    Här är det tydligen lite folk som är avstängda från affären, men det är alkisar som gått in och stört personalen, snattat och förstört. Måste gå långt om man ska bli avstängd, och då handlar det om en liten närbutik i ett område där alla känner alla.....
  • SunnyBunny
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Vad är det du inte kan påverka som tar tid? Jag fattar inte......
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.