Inlägg från: Waldo |Visa alla inlägg
  • Waldo

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Hur funkar detta rent praktiskt?

Har dom securitas vakter som fysiskt hindrar dig från att komma in i affären?
    Eller stänger kassörskan kassan och går hem när det är din tur att betala?
    Springer dom och låser dörrarna till affären när dom ser att du är påväg?
    Räknar dom ihop summan och säger
    "Tyvärr ANOF, du har handlar för 8,50 för lite det är bara att vända och gå hem igen"

Hur går det till när dom hindrar dig från att handla?

• Waldo
    ANOF skrev 2010-08-12 21:47:54 följande:
    Jag har inte försökt ta mig in i affären på så många sätt, men jag har pratat med BC igår om avstängningen, och när jag skulle gå in idag så sa personal som såg mig till att jag inte var välkommen.
    Så mycket ägg som du köper till din majonnäs måste dom ju älska dig som kund

Vad säger dom när du kommer då?
    Har dom sagt att du måste köpa för en viss summa pengar, eller hur vet du att det är för att du handlar för lite?
  • Waldo
    ANOF skrev 2010-08-12 21:57:24 följande:
    Jag ska ta med polisen?
    Jag tror inte polisen kör på sådna utryckningar nu under semestertider
  • Waldo
    ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:
    NEJ! Jag fick punktering på min kärra som jag försökte laga.
    Dä är nog anledningen till din avstängning att du hade reparationsverkstad i affären
    Butiksägare brukar inte uppskatta de och det är brukligt bland andra att sköta reparationer i hemmet

Därför blev du portad och inte pga du handlade för lite
  • Waldo
    ANOF skrev 2010-08-12 22:09:08 följande:
    Det är en vanlig skottkärra. Jag hade naturligtvis inte med mig saker att laga punkteringen utan fick gå och köpa det.
    Åhhh, ANOF, du är så söt

Självklart har man ingenting att laga sin skottkärra med när man ska handla på ICA
    Det fattar ni väl!!!
  • Waldo
    Bei Bei skrev 2010-08-12 22:13:46 följande:
    Det är faktiskt lite dålig service. Tänk så många gånger man hade behövt laga punktering på enda hjulet som finns. Det blir faktiskt stor belasting på, speciellt när man köper tunga varor.
    Ica kunde lätt haft en liten miniverkstad, det tycker jag allt!
    Ja, det är ett rent helvete
    Är det inte skottkärran så är det enhjulingen

Alla ICA borde vara utrustade med en drive-in verkstad
  • Waldo
    Strossel skrev 2010-08-12 22:28:45 följande:
    Förstår verkligen inte folk när någon driver med en? Haha hur orkar ni bli upprörda?
    Tycker det är ett allvarligt problem.
    Nästa gång är det din skottkärra som går sönder och där står du med potatisen rullandes runt fötterna
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.