Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Du har nog missuppfattat varför du inte är välkommen i butiken.

• Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 21:47:54 följande:
    Jag har inte försökt ta mig in i affären på så många sätt, men jag har pratat med BC igår om avstängningen, och när jag skulle gå in idag så sa personal som såg mig till att jag inte var välkommen.
    Pga vad? Vad exakt har de sagt?
  • Hannah76

Har du kanske råkat lägga nåt i fickan? Haft picknick på butiksgolvet? Provsmakat allt i butiken varje dag?

• Hannah76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 21:51:18 följande:
    bara sådär? ring konsumentombudsmannen! diskriminering av kund., anmäl butiken.
    Man får faktiskt vägra vissa kunder att komma in i butiken.
  • Hannah76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-08-12 21:55:24 följande:
    jo om de uppträder omlämpligt,typ; stjäl, är störande eller smutsar ned men om man bara är långsam och handlar lite åt gången så kan man ju inte nekas gå dit....
    Det lutar kanske mer åt att ha uppfört sig olämpligt..
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 21:55:34 följande:
    Det spelar ingen roll, det är oviktigt och dessutom orsakat av något som jag inte kunde påverka, och det var inte heller motiveringen till avstängningen.
    Jo om du spenderar lååång tid i butiken och sen bara köper en mjölk, så tror jag inte att de uppskattar det.
    Självklart undrar de var du sysslar med. Kanske tror de att du bara driver omkring?
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:00:06 följande:
    Ja, dom har alltså stängt av mig för att jag handlar för lite. Dom har sagt att jag handlar omotiverat lite.
    Precis. Du spenderar låååång tid i butiken och sen knappt handlar, och gör det upprepade gånger.

Vad gör du så lång tid i butiken?
  • Hannah76
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 21:58:03 följande:
    Nope, det får man inte. Ring till polisen och fråga vet jag. Fast många affärer gör det ju ändå såklart.
    Jodå, det får man absolut. Vi har ett par personer som är portade från vår butik, och det vet polisen om (eftersom vi ringer dem när de kommer in, på deras inrådan).
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:
    NEJ! Jag fick punktering på min kärra som jag försökte laga.
    Inne i matbutiken??
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:07:20 följande:
    Ja, det var där det var trasigt.
    Och det tyckte du var lämpligt?
    hur länge fixade du med det?
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:09:08 följande:
    Det är en vanlig skottkärra. Jag hade naturligtvis inte med mig saker att laga punkteringen utan fick gå och köpa det.
    Hade du med dig en skottkärra in i butiken?
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:12:18 följande:
    VADDÅ?? Jag kör det jag handlar i den! Det är INTE det tråden handlar om, utan att man nu stängt av mig för jag handlar för LITE!
    Varför behöver du en skottkärra om du handlar så lite??

Vart bor du?!
  • Hannah76
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 22:15:13 följande:
    Nä, alliansen tillsatte en grupp för att utreda om man skulle få porta folk från affärer för nått år sen. Efter det la de fram ett förslag om att det skulle bli tillåtet men eftersom frågan knappast är högst upp dagordningen så får man faktiskt inte det idag.
    Men vid speciella skäl så får man det fortfarande.
  • Hannah76
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 22:18:21 följande:
    Att någon har snattat är inte skäl nog att få porta dem. Dock blir det föhopppningsvis snart det.
    Ja det hoppas jag med.

En av de som vi har portat har mordhotat mig och till, så det var skäl att porta.
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-12 22:19:29 följande:
    NEJ!! Det här handlar INTE om kärran, det handlar om att man stängt av mig för att jag handlar "omotiverat lite"!
    Tror nog itne att du har förstått det hela..

HUr länge var du i affären?

Är du där länge varje gång?
  • Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-14 07:00:26 följande:
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    Och du är förvånad över att de inte vill ha dig som kund?

Är du på riktigt?
  • Hannah76

Varför skulle de laga din skottkärra??
    Och varför går du omkring med en skottkärra?

Kan du inte flytta och bo granne med mig, då skulle jag slänga ut tvn direkt.

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.