Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

hmm mkt intressant. skulle vara givande med en mer utförlig förklaring från TS om hur hon hindras handla i affären. Kommer ägaren ut och motar henne i dörren el kassörskan? hur går avstängningen till rent praktiskt?

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3

bara sådär? ring konsumentombudsmannen! diskriminering av kund., anmäl butiken.

• HäxanSurtant3
    Hannah76 skrev 2010-08-12 21:52:27 följande:
    Man får faktiskt vägra vissa kunder att komma in i butiken.
    jo om de uppträder omlämpligt,typ; stjäl, är störande eller smutsar ned men om man bara är långsam och handlar lite åt gången så kan man ju inte nekas gå dit....
  • HäxanSurtant3

jag funderar på om man tex har jobbiga barn med sig som skriker och härjar -och man är där varje dag med dem...kansek tröttnar till slut butiken då? eller om man ahr en tvångsmässig långsamhet >(jo det finns en sådan sjukdom9 som gör att man atr extremt l¨ng tid på och man är störande pga det?

Annars kan jag inte se varför amn skulle bli nekad komma och ahndla i en butik....

såvida man inte stinker gödsel, häst eller annat..

• HäxanSurtant3

ursäkta ts men jag har så svårt ta din >Ts helt seriöst... . men underhållande är den.

• HäxanSurtant3
    Miss Cee skrev 2010-08-12 22:01:56 följande:
    Ja här är det praxis att man stänger av kunder från affären. Jag har en bekant som stänger av folk varje dag. Coop-butiken nere på hörnet har tom en utkastare! Han står innanför kassan och gör ett snabbt överslag av varorna i din kundvagn och om de inte når över hundralappen så åker man ut med huvudet före!

Du kanske skulle prova att köpa lite fler svanen-märkat produkter för att komma upp i pris?? de brukar vara både prisvärda och lite dyrare! :)
    spännande! där jag bor finns det en skvallertant i kassan som man ska akta sig för. hon frågar ut en om precis ALLT och man kommer aldrig undan hur kort i tonen man än är. Där är det tvärtom, jag kan handla hur lite som helst, bara hon får skvallra.
  • HäxanSurtant3
    Tirem skrev 2010-08-12 22:04:53 följande:
    Kärra?
    en barnvagn? en skrinda? nog inte en skottkärra eller en bil...fast om Ts körde in med en punkterad skottkärra i affären och sedan bara handlade smör och ägg så kan jag förstå de lackade till...
  • HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:07:20 följande:
    Ja, det var där det var trasigt.
    din skottkärra?vad gjorde du med den i en mataffär?
  • HäxanSurtant3

Ts du borde veta dte är av hygienskäl olämpligt ta in en jordig skottkärra bland matvaror !

• HäxanSurtant3

Klart butikspersonalen såg dollartecken då Ts tågar in med en hel skottkärra och tänker att nu blir det klirr i kassorna. men så handlar Ts bara ägg smör och bröd. det måste sett ynka ut i en skottkärra. dessutom så uppehåller hon sig där länge och butiken hinner bygga upp förväntningarna.

Jag förstår dem helt. Ajja bajja TS!

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.