-
Men vad skönt att du fått flytta ifrån din manliga granne!ANOF skrev 2010-08-12 21:39:43 följande:Ja, det undrar jag också! Jag är nyinflyttad sedan ett par veckor och har handlat där kanske varannan dag, och varken mycket eller lite. Nu senast så handla jag för lite och har därför blitt avstängd.
-
Det finns väl ingen lagstiftning för hur länge man får befinna sig en butik medan den är öppen och inte heller för hur mycket man måste handla för? Om jag vill åka till coop och gå runt i 8 timmar på öppettid och handla ett paket tuggummi så får jag det!
-
Inne i affären?ANOF skrev 2010-08-12 22:03:13 följande:NEJ! Jag fick punktering på min kärra som jag försökte laga.
-
So? TS hade en skottkärra med sig. Inte det vanligaste men vad är problemet? Alla tanter med sina väskor på hjul...ni tror att de är hygieniska? På riktigt? De har inte alls stått i en lägenhet med en hund som dreglar, damm som samlas, händer som flyttar runt osv. Nej de är självklart mer sterila än jord.
-
Kassan borde tillåtit dig att ställa den där under övervakning så att den var säker. Som de tillåter folk att lämna sina väskor osv där!ANOF skrev 2010-08-12 22:20:38 följande:Nej, det tog ett tag innan jag kom tillbaka med lagningsutrustning och jag ville inte ställa den ute eftersom den kunde blivit stulen.
-
Varför käftar ni? Ni har HELT fel. Man får lov att köra en skottkärra om man vill lasta varor den. Man ska inte bli diskriminerad för att man inte har samma väska på hjul som alla andra.
-
Vill du gifta dig med mig?Anton Chigurh skrev 2010-08-13 11:43:23 följande:Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.
Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg. -
Fan vad arg jag blir! Om gamla tanter får släpa runt sina hjulburna väskor får väl TS handla i sin skottkärra om hon vill??
-
De har nog punka på sina kärror.ANOF skrev 2010-08-13 12:50:51 följande:VARFÖR skulle det hoppa runt???
-
Äh trams!sär skriven skrev 2010-08-13 12:53:02 följande:Eftersom det ofta är mycket dålig fjädring i skottkärror, och eftersom däcken som regel är hårt pumpade för att klara av lite tuffare terräng än asfalt. Minsta gupp så hoppar kärran, med andra ord.
-
Helt rätt!mosterYster skrev 2010-08-13 13:05:43 följande:Jag tycker ärligt talat att du kan anmäla BC för diskriminering ANOF. Massa andra kunder kan gå in med framåtstyrda kärror (barnvagnar) medan du blir portad. Skottkärror har dessutom bara ett hjul samt innehåller inte något som potentiellt kan störa omgivningen.
-
Får man ha tvillingvagn får man ha skottkärra!