Ganska trött på bonusbarn i sängen!
Jag lever med min sambo och hans 2 barn som är 6 och 12 år, dom är hos oss varannan vecka.
Vi väntar ett gemensamt barn i november så jag är just nu gravid i V 25 och känner mig som många andra gravida väldigt trött!
Minstingen på 6 år brukar komma och lägga sig i vår säng på nätterna vilket jag tycker är rätt jobbigt eftersom jag inte kan sova alls då eller sover väldigt dåligt åtminstone…hon är ganska stor för sina 6 år och bökar runt i sängen mkt!
Det blir varmt trångt och jag får ca 10 cm att sova på !
Jag accepterade detta till en början och tänkte att det är väl inte min grej att ta upp detta då det inte mitt barn och jag känner att det inte är min ”plats” att göra nåt åt saken. Min sambo tycker att barnen skall sova i sina egna sängar men ”orkar” inte gå tillbaka med henne i sin egen säng. Jag känner mig som elaka styvmamman då om jag skulle göra det.
Men nu för ett tag sen så tog jag ett snack med min sambo och sa att jag tycker detta är jobbigt och om det är Ok att jag går tillbaka med henne i sin säng dom nätterna hon kommer in. Min sambo hade inga problem med detta utan tyckte att det var helt OK…
Sagt och gjort …så har jag gått in med henne i sin egen säng när hon har kommit och det har verkligen inte vart några problem,,,,stoppar om henne igen så är allt frid och fröjd.
Nu är det ännu viktigare för mig att detta ska funka då jag är gravid å extra trött verkligen behöver min space i sängen för jag kan inte ligga hursom helst längre. Inatt kom hon 2 timmar innan min klocka ringer och la sig i våran säng,min sambo gick på toa och då tänkte jag att ok han går väl tillbaka med henne då…Men Neeeej då inte alls ! va fan jag trodde vi va överens! !! ! !
Kan tillägga att min sambo är ledig med barnen för dom har sommarlov medans jag jobbar och måste kliva upp 05:00 för att hinna med tåget till jobbet kommer hem vid 19:00 långa dagar + Gravid = jag behöver min sömn!!!Är det fel av mig att bli irriterad ? är det fel att jobba för att alla ska sova i sin egen säng då faktiskt alla sover bättre så. Är jag hjärtlös som inte låter henne sova med oss?
Och,,,,självklart så skulle hon få sova där om det var så att hon är sjuk haft mardröm eller nåt annat speciellt.
Hoppas att få höra era åsikter och kanske ett och annat tips!