• sunt liv

hjälp med bonsus dotter !!! behöver massa råd

jag har blivit tillsammans med en tjej för ca 5 månader sen jag har själv 3 barn med åldrar  6-2 år och tjejen har en dotter på 14 år ..
    som absolut inte accepterar oss . hon ska bestämma över hennes mamma hela tiden annars älskar hon inte hennes dotter om hon inte lyssnar och gör.. så låter de hela tiden
    vi har gett massor med förslag för att tösen ska acceptara med inget duger :(
    nu är vi nere hos tjejen också och sover över här  har börjat med de nu .. innan va vi bara hos mig.
    de tog hur i helvete  när hon fick veta att vi skulle vara här.. vad gör man ??????
  • Svar på tråden hjälp med bonsus dotter !!! behöver massa råd
  • sunt liv
    kakmamman skrev 2010-08-11 20:40:06 följande:
    Man kan nog dessvärre inte göra mycket alls. Tids nog accepterar hon nog er. Jag har varit en djävlig tonåring jag också..  Envis måste man vara..liksom hon :P!
    aa ja förstår vad du menar ... men ska vi köra på som vi gör då å hoppas på att de släpper eller ska vi ge oss  typ ett tag eller hur tänker du ????
  • sunt liv
    kakmamman skrev 2010-08-11 20:49:56 följande:
    Jag tycker ni ska försöka se er in i hennes situation..
    Vad tror ni är bäst för henne..tjat? eller kanske att bara låta det vara?

Att hon ska bestämma över sin mamma är ju inte alls ok..så visa vem som bestämmer? ska hon ha något att säga till om..så fråga henne? vill hon inte så blir det nog snäppet värre...tonåringar ^^
    ja vi har ju pratat med henne i massor gett henne förslag hur vi kan lösa sitiationen och hon säger bar att vi fattar inte och vi bryr oss inte  .. och vi säger men du måste ju berätta för att vi ska förstå då får vi inget svar . hon vill ha hennes mamma för sig själv och acceptera mig har hon bestämmt sig för att inte göra ...
  • sunt liv
    kakmamman skrev 2010-08-11 20:58:23 följande:
    Jag tror ni har gjort det ni kan (men jag kan ju inte säga så egentligen) för jag vet inte hur eran helhet i situationen ser ut.
    Vad hon kan vara arg på i grund och botten.

Men jag tror det är som du säger, att hon vill ha mamman för sig själv..nu kom det ju dessutom in mera barn i bilden, vilket kanske gör det svårt för henne (som vill ha mamman för sig själv) och en kille (och dom brukar vara värst)..

MEN hon är bara 14 och i sina "värsta" år vad gäller detta med relationen till mamman som snart ska släppas..
    Jag drar inte alla över en kam, men just i denna ålder så förbereder man sig lite på att "ta avstånd" från familjen så att det inte ska blir jätte kämpigt sen när det är dags att flytta hemifrån på riktigt. Det är oftast förrns DÅ som relationen åter blir bättre. MEN det behöver inte vara så, alla är inte så.
    okej tack för tipset
    :) vi får kämpa vidare  hihihi
  • sunt liv
    kakmamman skrev 2010-08-11 22:40:38 följande:
    men påpeka inte detta till dottern, då blir hon ännu mera sur..säkert.
    Det bästa är nog att bara låta allt rulla på..mår hon allt för dåligt utav det så är det nog mer bakomliggande saker psykiskt!!

Jag måste rätta mig själv från ovanstående inlägg.. Jag menar inte att relationen ska ta slut i denna ålder, utan jag menar mer att man förbereder sig på att inte vara med mamma jämt!!
    ne ja lovar å vara tyst hihihihi idag kom bonus dotten hem  och har inte varit hemma sen måndags  super trevlig mot mig och pratade å så kan ju hoppas på en förändring att damen ifråga har tänk till hoppet finns hihihihi .
    eller så är de ett nytt spel hon kör de lär tiden utvisa hon har kört ett par spel dom här månaderna som varit ...
    aa ja förståd att de inte tar slut vid denna ålder hihihhi..
Svar på tråden hjälp med bonsus dotter !!! behöver massa råd