Emmizen87 skrev 2010-09-11 09:31:14 följande:
okeii.. men tror de e väldigt olika på bälten i bilarna oxå.. för ja har hört att de inte brukar funka att sätta babyskydd med enbart bälte i tex, volvo v70.. så när vi testade utan basen blev jag så förvånad att det funkade! vilket var super när hon var nyfödd.. har basen i bak då vi oftast åker alla tre i bilen.. dom gånger jag åkte själv satt ha henne fram med bältet utan basen.. den passar även i mina föräldrars bilar med bara bälte å dom har en v70 å en 850.. funderar på att kanske byta till nästa stol.. men än så länge funkar babyskyddet super då hon än lr liten 7 kg å 64 cm bara..
Är det en AG ni har alltså? Kan tänka mig att många andra mindre babyskydd hade fungerat även i vår gamla 240. Förresten: Ni har väl kopplat ur airbagen? (antar jag att ni har, men hellre fråga än att inte fråga tänkte jag!). I vår stora bil (Subaru Outback) får man inte ha den fram även med urkopplad air bag.
Jag har upptäckt att AG:n fungerar utan bas i baksätet på VW Golf, Volvo V40 och Suzuki Alto (sistnämnda var en lånebil från verkstan, fy fanken ett sånt läskigt litet äggskal till bil). Men inte Volvo 240 modell ä då =/