Ung mamma hit & ung mamma dit, vem FAN bryr sig?
SandraLindholm skrev 2010-08-23 21:55:09 följande:
Jag tycker man kan skriva "ung mamma" precis lika mkt som att man kan skiva "19 år & snart 2 barns mamma"Lika mkt som jag skriver Tvilling mamma ( vem bryr sig? varför inte bara skriva sitt namn? )
Jag borde kunna skriva Ung Tvilling Mamma då jag fick dem som 19åring men det blir så långt =)
Överallt här på FL finns de fack, Unga mammor, tvillingmammor, prematurmammor, hemmaföräldrar, 40+ ossv.
Jag skulle kunna presentera mig som Sandra Lindholm - Tvillingmamma till prematurer födda v24, hemmamamma & ung. Haha, men tar det jag känner betyder mest, vilket är tvillingmamma =)
& jag tycker det är bra att de som kommenterar min blogg skriver i sitt namn lite om vem de är för då kanske jag blir nyfiken på att kolla tillbaks =)
Det är väl inte konstigare än att jag kan presentera mig som adoptivmamma eller mamma till en astmatiker i en tråd där det har ett värde för informationen. Handlar tråden om något specifikt kring adopterade barn så blir ju det jag skriver förmodligen mer intressant om läsaren får veta att jag har egen erfarenhet av adopterat barn. Däremot finns väl sällan någon anledning att berätta att dottern är sonen har förkylningsastma om tråden handlar om hur barn lär sig cykla eller vilka regnkläder som är bäst.
Jag har också väldigt svårt att förstå varför man går i försvarsställning långt innan någon ens har kommit med en anklagelse. Varför starta en tråd med rubriken "Jag är 16 år och ändå en jättebra mamma!". Ingen har väl sagt något annat? Eller varför lägga in en sidfot med en text typ "Ung mamma till Robin". Vem har frågat efter åldern? Blir det man har att säga viktigare, mer sant eller på något sätt annorlunda för att det kommer från en ung mamma? Även om skriver om tips på kul saker att göra med barnen en helg i Göreborg?