Inlägg från: MammaEmelie91 |Visa alla inlägg
  • MammaEmelie91

Ung mamma hit & ung mamma dit, vem FAN bryr sig?

Här på FL dyker det titt som tätt upp trådar med att unga mammor får sååååå mycket skit utav de äldre och det är såååå synd om dessa unga mammor.
    Dom blir arga om någon äldre säger något och ger igen exakt lika mycket. På bloggar läser man "UNG mamma till xxx". Jaha vem bryr sig om du är ung eller ej?

Jag har själv varit inne i den svängen och tyckt synd om mig själv, lagt in migsjälv i facket UNG MAMMA, nu på senare tid har jag insett att jag är en MAMMA. Kvittar om man är 15 eller 50, man är fortfarande en mamma.
    Hur skulle det sett ut om en på 45år sa GAMMAL MAMMA om sig själv?

Nää, jag tycker allt detta börjar bli riktigt löjligt!

mammatillebbaa.blogg.se - 19år & blivande 2barnsmamma!
  • Svar på tråden Ung mamma hit & ung mamma dit, vem FAN bryr sig?
  • MammaEmelie91
    SilverEmma skrev 2010-08-09 06:52:25 följande:
    Jag måste faktiskt säga att det mesta tjafset om unga mammor kommer från....unga mammor. Jag har aldrig i verkliga livet hört det gnällas om unga mammor & då känner jag mammor i alla åldrar. När vi lite äldre mammor *host* sitter och snackar så pratas det absolut inte skit om unga mammor. Klart man kan reagera om man hör att någon fick barn när hon var 16 men man reagerar ju på det mesta som inte är "inom normen". Det innebär inte att det snackas skit om det.
    Ja precis! De är ju oftast dom som skriver trådarna... Jag var själv 17 när jag min dotter föddes, man tyckte att ALLA blängde på en när man kom o gick ute på stan med magen i vädret eller med henne i vagnen, men jag vet ju inte vad dom tänkte? Dom flesta som man fick höra saker utav var folk i sin egna ålder, över internet!! Men varför ska jag bry mig om vad någon på internet säger?

Nu är jag ju 19år och blivande tvåbarnsmamma,  inte en kotte som sagt ett ljud Det är nog just så att när man är ung och gravid för första gången så inbillar man väl sig och tycker att alla andra är dumma i huvudet som kanske ifrågasätter. Vafan, jag reagerar själv när det kommer 16åringar som är gravida!
  • MammaEmelie91
    Teskedsmamman skrev 2010-08-09 13:15:21 följande:
    Som jag har påpekat många gånger tidigare så finns det många yngre mammor som uppför sig riktigt jäkla illa och jag har blivit både spottad på och offentligt förnedrad av småtjejer bara för att jag har tvingats föda mina barn mellan 34-40 års ålder...
    Precis de yngre kan vara lika förjävliga som de påstår att de äldre är. Det är ju bara bekräftelse dom söker när dom håller på och hävda sig om att de minsann är bra mammor.
    Vet en mamma som är 19år, GUUD så otrevlig!!! Har aldrig träffat henne, endast läst hennes blogg, ställer någon en enkel fråga på ett vänligt sätt vänder hon de till nåt dåligt och kallar personen ifråga CP; idiot och allt möjligt. När läsarna går emot henne så skaffar hon lösenord på bloggen för att alla är såååå elaka mot henne.
  • MammaEmelie91
    Dais skrev 2010-08-16 15:15:21 följande:
    Visst är det töntigt att kalla sig för "ung mamma till xxx", så som det är töntigt att göra reklam för sig med "19 år och blivande 2barnsmamma"
    Vad spelar åldern för roll? som du själv sa, lite dubbelmoral har vi här..
    Då delar vi olika uppfattningar där... Jag hade lika gärna kunnat skriva 86 och blivande tvåbarnsmamma... På min blogg står det tex "Emelie 19år, mamma till Ebba (feb -08) och gravid med bebis nr 2"
    Då är de ju samma med min dotters ålder att jag inte ska skriva ut den ;)
  • MammaEmelie91

Då borde ju även mitt anvnamn vara ganska så likt, heter ju emeliiie1991. Hoppsan min ålder märktes... KAn förstå erat tankesätt men jag håller inte riktigt med :)

• MammaEmelie91
    Rosa socka skrev 2010-08-17 14:02:37 följande:
    Nej användarnamnet är inte riktigt samma sak ändå för det är många som lägger till det, även fast det finns såna som heter t.ex "ungmamma95" och DÅ är det att skylta med sin låga ålder och att man är mamma. Då väljer man att förknippas med sin ålder och att man är mamma, samma sak med bloggarna som det står med stor text att det är en s.k ungmammablogg.

Det konstiga är att många skriver i en liten inforuta på bloggen att hon är ung och har barn men kan minsann ta hand om sitt barn trots sin ålder och att hon älskar barnet, alltså börjar försvara sig direkt innan man som läsare kunnat läsa inlägg och bilda sig en uppfattning.
    Man behöver inte skrika ut sin ålder och att man är en ung stolt mamma som klarar sig lika bra som äldre mammor, om någon tror på fullaste allvar att man är en dålig mamma för att man är i en viss ålder så kan den människan inte tänka längre än vad näsan räcker och vad spelar det för roll vad såna människor tror om en?
    I en "presentation" på en blogg så kan jag förstå att folk kanske skriver "Hej jag heter XXX och är XXår gammal och är mamma till XXX på XXår......" Det gör jag själv och även dom s.k äldre mammorna som bloggar skriver att dom är si och så gamla, heter si och så & deras barn är så gamla. Men att skriva "Hej jag heter XXX och är en ung mamma till XXX på XXår..." Ja du förstår säker hur jag tänker? :)

Som jag skrev tidigare i tråden så var jag likadan med att skrika ut att jag var en ung stolt mamma Nu när jag ser tillbaka förstår jag faktiskt att folk trodde att jag inte klarade det, för nu om någon frågar hur gammal man är, vad man gör osv o man säger att man är 19år, mamma och väntar sitt andra barn DÅ reagerar inte folk alls som dom gör om man sagt "Jaaaaa men jag fick mitt första barn när jag var 17, jag är en ung och stolt mamma PLUS att jag är gravid och jag är en sååååå bra mamma".
    Hoppas du förstår hur jag menar :)
Svar på tråden Ung mamma hit & ung mamma dit, vem FAN bryr sig?