Rosa socka skrev 2010-08-17 14:02:37 följande:
Nej användarnamnet är inte riktigt samma sak ändå för det är många som lägger till det, även fast det finns såna som heter t.ex "ungmamma95" och DÅ är det att skylta med sin låga ålder och att man är mamma. Då väljer man att förknippas med sin ålder och att man är mamma, samma sak med bloggarna som det står med stor text att det är en s.k ungmammablogg.
Det konstiga är att många skriver i en liten inforuta på bloggen att hon är ung och har barn men kan minsann ta hand om sitt barn trots sin ålder och att hon älskar barnet, alltså börjar försvara sig direkt innan man som läsare kunnat läsa inlägg och bilda sig en uppfattning.
Man behöver inte skrika ut sin ålder och att man är en ung stolt mamma som klarar sig lika bra som äldre mammor, om någon tror på fullaste allvar att man är en dålig mamma för att man är i en viss ålder så kan den människan inte tänka längre än vad näsan räcker och vad spelar det för roll vad såna människor tror om en?
I en "presentation" på en blogg så kan jag förstå att folk kanske skriver "Hej jag heter XXX och är XXår gammal och är mamma till XXX på XXår......" Det gör jag själv och även dom s.k äldre mammorna som bloggar skriver att dom är si och så gamla, heter si och så & deras barn är så gamla. Men att skriva "Hej jag heter XXX och är en ung mamma till XXX på XXår..." Ja du förstår säker hur jag tänker? :)
Som jag skrev tidigare i tråden så var jag likadan med att skrika ut att jag var en ung stolt mamma
Nu när jag ser tillbaka förstår jag faktiskt att folk trodde att jag inte klarade det, för nu om någon frågar hur gammal man är, vad man gör osv o man säger att man är 19år, mamma och väntar sitt andra barn DÅ reagerar inte folk alls som dom gör om man sagt "Jaaaaa men jag fick mitt första barn när jag var 17, jag är en ung och stolt mamma PLUS att jag är gravid och jag är en sååååå bra mamma".
Hoppas du förstår hur jag menar :)