Inlägg från: HampusPappa |Visa alla inlägg
  • HampusPappa

Pappa i december 10

Ajemen, vi har ett på gång i mitten av december. Har redan en sedan tidigare. Vad för frågor tänker du på?

• HampusPappa
    zd82 skrev 2010-10-17 22:16:52 följande:
    Ska få vårt första 2 dec om allt går enligt planerna. Blir vårt första. Ska bli spännande, men man skräms lite av vad kollegorna på jobbet berättar för historier...Försöker tänka på allt det fina som kommer med ett barn istället.
    Du ska inte skrämmas. Du kommer få börja en resa som du aldrig tidigare varit på.

Ta tillfället i akt och se allting med öppna ögon. Du och din sambo kommer utvecklas och lära känna nya sidor av er. Ett gott tips är att se till att prate igenom vissa saker som ni känner är viktiga för er.

För mig är det sovrutinen. Att Hampus sovrutiner är så att han ALLTID ska somna i sin egen säng (och helst vakna i den). Det går alldeles utmärkt och vi vuxna har lite tid för oss själva på kvällen.

Livet blir sig aldrig likt med barn. Man kan inte heller säga att det blir bättre eller sämre. Hela livet går i vågor med upp och ner-perioder. Men det jag kan säga är at tlivet blir annorlunda och så fyllt med kärlek så att det är värt varenda liten motgång.

Jag älskar mitt barn och min sambo över allt på jorden. Och snart kommer det ett nytt litet liv till jorden. Oj vad kul det ska bli!
Svar på tråden Pappa i december 10