HampusPappa skrev 2010-10-18 09:59:02 följande:
Du ska inte skrämmas. Du kommer få börja en resa som du aldrig tidigare varit på.
Ta tillfället i akt och se allting med öppna ögon. Du och din sambo kommer utvecklas och lära känna nya sidor av er. Ett gott tips är att se till att prate igenom vissa saker som ni känner är viktiga för er.
För mig är det sovrutinen. Att Hampus sovrutiner är så att han ALLTID ska somna i sin egen säng (och helst vakna i den). Det går alldeles utmärkt och vi vuxna har lite tid för oss själva på kvällen.
Livet blir sig aldrig likt med barn. Man kan inte heller säga att det blir bättre eller sämre. Hela livet går i vågor med upp och ner-perioder. Men det jag kan säga är at tlivet blir annorlunda och så fyllt med kärlek så att det är värt varenda liten motgång.
Jag älskar mitt barn och min sambo över allt på jorden. Och snart kommer det ett nytt litet liv till jorden. Oj vad kul det ska bli!
Tack för tipset! Jo, i ärlighetens namn så väntar jag spänt på det lilla knytet. Med tanke på vad jag och min fru gått igenom för att bli gravida (IVF) så finns det inget som vi inte klarar. Grattis i förskott till Hampus syskon!