Inlägg från: Zeitgeist |Visa alla inlägg
  • Zeitgeist

Föräldrautbildning Hösten 2010

Här är en till...Glad Påbörjade föräldrautbildning i Göteborg i slutet av augusti. För oss är det nog ganska långt kvar till adoption (vi har inte gift oss än och sambon är inte riktigt "där" än), men vi kände att det nog kunde vara en bra idé att gå utbildningen redan nu så att tankarna får en chans att mogna framförallt hos sambon som är mer tveksam.

• Zeitgeist
    Tiago skrev 2010-09-23 06:56:02 följande:
    Rimfrost: Typiskt! Ni går kusen vi inte fick plats på, hade varit kul med ett annat ungt parFlört. Känner igen det där med att mannen inte riktigt är med på noterna, men det ska vi väl råda bot på moahahahaaa! Vi börjar på lördag och ska gå heldagar (intensivare) istället, blir nog bra det med!

Jag blir lite nervös när några skriver att de förberett sig med att läsa den där boken, vi har inte fått någon information om det, har alla gjort det?!

Spännande fortsättning följer...
    Haha, det är nog inget att oroa sig för. Vi är kanske fyra par i 30-årsåldern på min kurs så det borde nog finnas några i din också. Säg gärna till om du kommer på något snabbt och lätt sätt att få med sambon helt på noterna ; ) 

Vi fick boken vid första kurstillfället, då hade några av oss läst lite i den redan (finns på socialstyrelsens hemsida) och andra inte.
  • Zeitgeist

Nu har jag precis avslutat föräldrautbildningen. Precis som en del av er andra har jag verkligen uppskattat att träffa andra i samma situation och jag tyckte därför att det kändes lite sorgligt att det tog slut. Som tur är var inte jag den enda som kände så utan ganska många i vår grupp har bestämt oss för att försöka hålla kontakten även i framtiden genom att ordna regelbundna träffar. Ska bli spännande att se hur det blirGlad

Svar på tråden Föräldrautbildning Hösten 2010