Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

barn med svart man

Det är mycket olika, hurfärgen är lika personlig som personligheten. De flesta är ganska ljusa när de föds men mörknar med tiden. Speciellt efter första sommaren, då färgen sen inte riktigt vill försvinna.

Men sen finns det blandade personer som är lika mörka som sin mörka förälder och andra som är blonda/rödhåriga och ljushyade. Alla nyanser är normala och beror mycket på hur ljusa/mörka föräldrarna är.

Det visar sig helt enkelt, men antagligen blir hon lite gyllenbrun med brunt/mörkbrunt hår och mörka ögon, det är väl det vanligaste.

• ThePointOfItAll
    Här och nu skrev 2010-08-02 21:37:06 följande:
    Jag har inte barn med en svart man, men känner de som har. Det mörka anlaget vinner i de allra flesta fall och barnet blir oftast minst mulatt. Kan det va så att din man har någon släkting för ett par generationer sen som var väldigt ljus? Är ju inte omöjligt att någon vit funnits i hans släkt, men så långt tillbaka att han inte vet. Är ert barn helt vitt i huden? Svart hår? Vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad. Har dock träffat på ett barn med thailändsk pappa o svensk mamma, där ungen hade blont hår, gröna men SNEDA ögon. Jag hoppas din man inte tvivlar på att han är pappa, men det verkar inte så. Hur mörk är din man, om du kan beskriva?
    Jag känner många blandade barn och majoriteten har varit nästan vita de första veckorna för att sedan gradvis mörknat. Det kan bli mycket stor skillnad.
  • ThePointOfItAll

Och vad gäller håret, mina två söner har båda haft korpsvart spikrakt hår vid födseln som sen fallit bort/rakats av och sen har det växt ut lockar. Svarta ögon som sedan blivit brun-svarta.
    Min 6-åring fick inte riktigt afro förrän vid 4, innan dess var det mjukt och glest, nu är det som en matta

• ThePointOfItAll
    Här och nu skrev 2010-08-02 22:05:38 följande:
    Då har vi olika erfarenheter. I en familj hade pappa o son samma hudfärg. Lillasyster var mycket mörkare.
    Nej du missförstod nog. Jag syftade på "vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad". Jag menar att det kan bli ganska stor skillnad på hudfärgen vid födseln och senare i livet, och att det är vanligt. Att syskon kan ha olika färg vet jag också.
Svar på tråden barn med svart man