Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

daddybear skrev 2010-08-15 22:36:26 följande:
    i andra länder är de iof ännu mer extrema, titta på le pen tex. sen kan man ju säga att till skillnad från SD är de mer "ärliga" med vart de står. har lystnat på guillou förut om hans tid med jimmie åkesson, vad han säger är att de inte är de typiska skinnskallar han hade räknat med. men det utesluter inte att de fortfarande är väldigt främlingsfientliga, att man gått från BSS och skinnskallar till "rumsrena nationalister" är fortfarande inte bra
    Spionen och kommunisten Guillou ska väl enbart hålla käften. Vem lyssnar på det vraket?
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-15 22:47:50 följande:
    Tala gärna för lilla Moi VAD som har hänt Sverige dom senaste 20åren och varför är du ledsen över det?!
    Ärligt talat nu Rose, det går bara inte vara så dum och blind som dig, finns inte en möjlighet. Alla här som berättar saker, alla som är utsatta för tokeriet, folk här som t.o.m jobbar i skiten och talar om för dig. FATTA VAD DOM SÄGER.
  • sumpbäver
    daddybear skrev 2010-08-15 22:30:53 följande:
    har försökt googla i en halvtimme nu och intressant att man inte kan hitta någonstans en studie i anmälningsbenägenhet eller något hos brå. man säger det som ett fakta överallt men ingenstans hittar man en undersökning som visar på att den ökat.
    Nej, för det går inte att mäta en sådan sak. Det är bara en av alla bortförklaringar våra äckliga politiker försöker slå i oss.
  • sumpbäver
    themialund skrev 2010-08-15 23:44:26 följande:
    Jag kommer också rösta på SD. Förra valet röstade jag på Folkpartiet. Blir faktiskt rädd när jag är nere i stan en vanlig vardag. Hur har vi råd att finansiera alla som går med barnvagn och har fyra-fem barn till med sig. Jag har t.ex. aldrig sett en kvinna från Somalia arbeta. Det är verkligen ingen fördom men jag har personligen aldrig sett någon. 
    Inget nytt precis.

http://politisktinkorrekt.info/2010/06/04/somalier-en-problematisk-folkgrupp-overallt/
  • sumpbäver
    Eva-Britt skrev 2010-08-15 23:20:30 följande:
    Ja, vart ska jag börja...

Vi har haft ett konstant högt skatte-tryck runt 50% (totalt skattetryck har inget med fördelning att göra!) av BNP men trots en stadig tillväxt har vår välfärd försämrats på alla områden! Vart tar pengarna vägen?

De försämringar jag har sett:

Pensionerna är pinsamt låga och Riksgälden "lånade" (läs stal) 250 miljarder ur ATP-fondrna i början på 2000-talet.
    Sjukförsäkringen har blivit betydligt sämre.
    Kvalitén i skolan har bara gått bakåt. När jag växte upp fick vi egna böcker, lokalerna var hela och rena, maten var vällagad och man fick äta så mycket man ville, klasserna var små och det fanns gott om resurser, utflykter var vanliga mm mm
    Sjukvården har försämrats enormt mycket. I år fick min mamma vänta 10 timmar på akutmotagningen med svåra ryggsmärtor efter ett fall. Det skulle vara otänkbart för 30 år sedan. Förr fick man ligga kvar efter operationer men idag skickas många hem redan samma dag. Vi hade för 30 år sedan världens bästa sjukvård - idag ligger vi inte ens på topp tio.
    Kriminaliteten har ökat ofantligt. Det som sticker ut mest tycker jag är den organiserade maffiakriminaliteten som knappt fanns innan balkankriget. Även personrånen och våldtäkterna har ökat något enormt. På 80-talet var det väldigt ovanligt med väpnade personrån - idag är det vardagsmat.
    Bilbränder och skolbränder var också mycket ovanliga innan 90-talet.
    När jag växte upp var det ingen som kallade en flicka för "hora", ingen sa så!!
    För 25 år sedan var det fullständigt otänkbart att någon skulle ge sig på ambulanser eller brandkåren. Idag utsätts de för stenkastning när de rycker ut!
    När jag växte upp var nästan all offentig service helt gratis. Nu har vi en massa s k egenavgifter som är en enorm försämring.
    Ta en sådan liten sak som idrott och kultur. För barn var detta helt gratis. Idag får man betala stora summor för att barnen ska få lära sig musik eller spela fotboll.
    Jag kan hålla på hur länge som helst. Vägar, rättsväsende, arbetstider, nedskräpning etc
    Skål Kunde inte ha sagt det bättre själv. Allt stämmer med mina egna erfarenheter.

Tyvärr talar du för döva öron, hon är såld och har bestämt sig. Det finns nämligen inga problem i Sverige, förutom då Sverigedemokrater som av något helt okänd anledning ploppat upp i hundratusental. Ingen vet varför, men förmoligen har svenskarna drabbats av någon gigantisk rasistpsykos. höhö
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 08:21:12 följande:
    Påtvingad? Vem höll en pistol mot ditt huvud och tvingade dig att äta potatis, köttbullar eller kåldolmar, eller dricka kaffe? Vem stod med brännjärn och hotade dina barn för att du skulle titta på amerikansk film? Vem torterade dig för att tvinga dig ha på dig annat än vadmal enligt vikingamode, eller köra bil på bensin från arabisk olja? Jag vill gärna veta.
    Hinner du verkligen läsa innan du svarar? Jag skrev att alla länder har påverkats utifrån, antingen man har tagit tills sig det självt eller har blivit påtvingade. Det du skriver är tydliga exempel på saker vi tagit till oss själva.

Att ni massinvandringsvurmare tar upp maträtter som något argument för att legitimera dagens problemfyllda invandring är bara pinsam.

Förresten så lyckas du alltid på något magiskt sätt missa mina frågor. Bättre lycka nästa gång.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 08:27:23 följande:
    Statistik. Jag har redan svarat på det och förklarat noooga. Läste du inte inlägget, eller gör du samma sak som du anklagar mig för, att ducka obekväma svar?
    Nej, till skillnad från dig så besvarar jag i.a.f de jag kan besvara. Har tyvärr inte sett någon nooooooga förklaring, i.a.f ingen seriös, utan det är oftast dina egna funderingar på det hela.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 08:28:18 följande:
    Vet du, titta själv istället för att utgå från dina fördomar.
    Seriös fakta finns redan om vilka områden som får våra skolor att dala i internationella undersökningar. Inget hemligt med det.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 08:32:04 följande:
    Du menar att du växte upp och insåg att verkligheten inte var som i Saltkråkan? För marknadsliberal nedmontering av det offentliga åsido så har det faktiskt inte hänt så fasligt mycket i Sverige. Det är nedskärningarna du borde fundera över, inte invandringen.
    Som egenutnämnd expert kanske du kan förklara för oss vanliga Saltkråkebarn hur alla decennier av nedskärningar aldrig resulterar i att något annat blir bättre? Vart går pengarna?

I minst halva mitt liv har jag läst att landsting och kommuner för varje år måste spara mer och mer pengar. När jag som privatperson sparar pengar år efter år så har jag tillslut en, förhoppningsvis, större summa att nyttja till viktiga eller roliga ting. Det har aldrig Sverige.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 08:40:05 följande:
    Ah, så kommunister har ingen rätt att uttala sig i ditt drömsverige? Fint att veta hur ni vill ha det...
    Precis alla, till skillnad från idag, har rätt att uttala sig i mitt demokratiska Sverige, även om kommunister, nazister och islamister inte ska ges för mycket utrymme i media. Bäst vore att dom gick till en psykolog för att reda ut sina problem där istället

Personligen tror jag att att ett demokratiskt land behöver massor partier från yttersta vänsterkanten till yttersta höger och allt däremellan, annars är de egentligen inga demokratiska länder. Se på USA t.ex som har två alternativ där egentligen inte så mycket skiljer. Länder som Nordkorea, Kina och Kuba behövs inte alls kommenteras.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?