Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

I Blackrose I skrev 2010-08-15 11:07:52 följande:
    Oj, vad ni tog åt er av Dorians inlägg. Skrattande

Men det ÄR helt okej att vissa av er "gnäller" över invandrarnas språkbruk?! Jajo, hyckleri var ordet...
    Det handlar inte om det, jag trodde inte han var den som sjönk till den nivån helt enkelt, har inte uppfattat honom som sådan.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-16 16:47:17 följande:
    Läste du länken? Ta du och skriv en mail till författaren vet jag.

Inlägget ovan är ju bara så korkad så det finns inte.

HADE INTE mexikaner funnits med deras Tacos så hade inte Tacos funnits i dagens Sverige eller du menar kanske att Svenskarna kom på iden att göra Tacos helt själva?

Samma sak med Pizza. Spelar roll om det nu kom hit från USA eller du menar att bara för att den gjorde en omväg via USA så är dagens pizza i Sverige mindre italiensk för det? Förstår du själv hur det låter?! Obestämd
    Undrar vad det är du ifrågasätter.. som du själv visade i din länk så kom ju tex pizzan hit på 60-talet..

"Pizza introducerades i Sverige 1968-talet"

• Mandi74
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 18:46:13 följande:
    Blodpalt är äckligt, det är vad det är. :P

sv.wikipedia.org/wiki/Blodpalt
    Men det ser ganska kul ut när Emils pappa får det över sig, i filmen..
  • Mandi74
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 18:54:20 följande:
    Jag anpassar mig efter omgivningen. Du vet, det där som SD tycker att jag ska göra. Lustigt, när jag inte anpassar mig är jag ond blatte, och när jag anpassar mig är jag ÄNDÅ ond blatte. Och så undrar ni varför vi ger upp på att försöka integrera oss efter ett tag! ;)
    Kan bara beklaga, har aldrig sett dig som en som anpassar dig.. vet inte om du är seriös eller bara driver med mig och jag vet inte vilket av dom som skulle vara mest illa. 
  • Mandi74

Skulle vilja säga att alla sidor beter sig lika illa i den här debatten..

Det finns nog ingen som är helt nöjd med det partiet den röstar på, finns nog inget perfekt parti för någon. Det finns altid något som man inte stödjer eller är mindre bra, men så länge det stora hela stämmer med ens egna värderingar så väljer man ju det partiet.

Och i alla partier finns det rötägg som drar ner hela partiet, det tråkiga är att alla döms efter vad några gör, tycker eller säger.

• Mandi74
    TheCoopers skrev 2010-08-18 09:23:51 följande:
    Jo men du jobbar väl inte i hela Sverige ?

Du behöver vakna Joppis .. Invandrare är inte farliga ...
    Inte dom i Rosengård heller som tom kastar sten på brandkåren som kommer för att hjälpa dom?
  • Mandi74
    TheCoopers skrev 2010-08-19 14:24:41 följande:
    Alla ni som har så mycket teorier om hur invandrare och utlänningar är . Umgås ni med familjer och personer av annat urspung än vad ni har ? Eller är alla era åsikter byggda på saker ni läser i media .

Slås ni aldrig av tanken på att hela världen borde ha gått under redan om alla utom svenskar var så våldsbenägna som ni säger . För största delen av världen utgörs faktiskt av människor som INTE är svenskar och jag tycker att det verkar gå alldeles utmärkt att leva i Italien , Spanien , England osv ..
    Hmm.. om de nu inte är så våldsbenägna, varför är dom här då? Trodde dom var här för att det var krig i deras länder, krigar vi svenskar?

Men på ett sätt så är dom jävligt fega, för att istället för att stanna och slåss för sitt land så åker de hit och slåss med dom som försöker hjälpa dom istället. Får inte ihop det riktigt..

Man får säga vad man vill om att svensken är mesig mm. men sen krigar vi inte heller. Men våra mesig killar åker ner för att kriga i krigsdrabbade länder, så kanske är dom inte så mesiga trots allt.  *funderar vidare för mig själv*

Och visst har jag erfarenhet, känner många invandrare. Har även erfarenhet av de som bor i vårt område, vars barn springer runt och sabbar en massa saker, dödshotar de svenska barnen och låser in dom.  
    Jag känner även många som har jobbat för fn bla. tyvärr har jag även förlorat en barndomsvän som sprängdes till döds när han försökte jobba för att skapa fred.
    Så visst har jag erfarenhet..
  • Mandi74
    Emmel skrev 2010-08-19 21:56:16 följande:
    Låt oss säga att det är ett parti där man t ex vill att Islam ska bli Sveriges stadsreligion, förbjuda homosexualitet, vill införa obligatorisk koranläsning på skolorna, förbjuda alkohol etc. etc.
    Den dagen svenskarna röstar på ett sånt parti, slutar sverige vara svenskt.
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 21:59:59 följande:
    Eh?

Ok, så flyktingar som flyr från folkmord, krig och förföljelse är fega, de borde stannat och krigat?

Hör du dig själv? Ser du de perverst grova generaliseringarna du gör?
    Du säger, att de som flyr undan krig är fega och istället kommer de hit och slåss med oss.
    I det antagandet, kan man läsa ut att alla som flyr från krig kommer hit och bråkar.
    Över 90% av alla invandrare i Sverige har ALDRIG misstänkta för något brott.
    Aldrig.

Så du kan sluta filosofiera, eftersom hela ditt resonemang raserat.
    Det rasade för min vän som dog där nere oxå.. för hela hans familj faktiskt. Han var 22 år och valde att göra 1 års fn-tjänst innan han började högskolan, när han gjort sitt år och sökte till högskolan så var det fullt den kursen han ville gå så han fick börja på våren istället. Då valde han att åka ner en runda till i väntan på att skolan skulle börja.. han kom aldrig hem igen eller jo, det gjorde han.. i en kista.

Hur många av de invandrar ungdomar i hans ålder som springer runt i tex Rosengård och härja, kastar stenar på brandkåren, elda upp sina egna byggnader, vandaliserar bilar mm skulle ens tänka tanken att åka ner och slåss för det land de kommer ifrån? Det är ingen som kräver att 90% ska göra det.. men är det någon som gör det?
  • Mandi74
    Blackbird skrev 2010-08-20 19:48:44 följande:
    Tycker du verkligen det?
    Jag är bara så trött på skiten som bara blir värre och värre..
  • Mandi74
    sumpbäver skrev 2010-08-21 18:07:51 följande:
    Inga SDare jag pratar med här brukar snacka om att skicka hem alla invandrare?
    Nej, dom flesta vill väl bara begränsa den. Sen tycker väl jag iofs att de som inte är svenska medborgare och begår brott och döms i sverige ska utvisas efter de avtjänat sitt straff.
  • Mandi74
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-23 07:55:27 följande:
    Men jag blir så jäkla trött... DE SOM BEGÅR BROTT OCH SOM INTE ÄR SVENSKA MEDBORGARE _BLIR_ UTVISADE!

Hade ni ens läst på litet grand hade ni vetat det! Ni sparkar in denna vidöppna jätteport gång på gång!
    Nej!

Du har rätt vi sparkar ut dom med en gång, så slipper vi betala med våra skattepengar att de sitter i fängelse här oxå.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?