Inlägg från: Weyoun |Visa alla inlägg
  • Weyoun

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Jag röstade ja

De har en del bra åsikter och argument som jag vill ska få läggas fram i riksdagen. Jag vill ha in dem, men vet inte om jag ska rösta på dem själv. Korkat - jag vet!

Men jag känner inte hela deras agenda....  Kan man lita på dem liksom....

• Weyoun
    sumpbäver skrev 2010-08-13 07:27:55 följande:
    Jag litar mer på SD än de andra falska smilfinkarna.
    Jag känner också mer för dem, än för andra. Men...
  • Weyoun
    sumpbäver skrev 2010-08-13 07:39:01 följande:
    Inga men, kör hårt Tungan ute Kan det förövrigt bli värre än vad det är nu i Sverige? Svar: Ja, om de etablerade får fortsätta styra utan någon som håller efter dom.

Det aviseras ju redan nu om sänkta pensioner. Brotten stiger i en rasande takt, men man hör inga förslag på åtgärder från de etablerade. Vi ligger t.ex nu som nr: 2 i våldtäktsstatistiken i världen osv. Allt i takt med att invandringen stiger.
    I know.

Jag ska tänka på det, men alltså jag känner till och med invandrare som tänker rösta på SD. Så de kan ju inte ha helt fel :)
  • Weyoun
    sumpbäver skrev 2010-08-13 07:49:45 följande:
    Jag med, flera faktiskt.

Läste nyss att det anmäldes ca: 1100 våldtäkter bara i jun-jul, en ökning med 25% mot föregående år. Vad är det som händer i gamla Sverige egentligen?
    Jag vet inte vad som hänt med Sverige... men jag sörjer djupt!

Kanske borde göra som finnarna och reglera invandringen MEGAmycket! Eller Island! Det finns ju faktiskt andra länder än Sverige som kan hjälpa de som behöver. Vi behöver ju inte ta hand om ALLA liksom!

Visste du att en kommun i Sverige tar emot fler asylsökande per år än HELA USA och Kanada gör tillsammans!
  • Weyoun
    sstv skrev 2010-08-13 08:02:51 följande:
    Det är väl inte någon nyhet att fler än infödda svenskar är främlingsfientliga.  Det är ju inte så att VAM helt plötsligt hade rätt när Jackie Arklöv gick med där.
    lite skillnad enligt mig...men jag förstår poängen!
  • Weyoun
    Sixxty skrev 2010-08-13 08:10:01 följande:
    Måste bara fråga: Vilken kommun är det och hur många asylsökande handlar det om?
    Jag har för mig att det är Södertälje (något på S var det if)...och de sa inte hur många, bara att det var lika många som USA och Kanada ihop.
    Det är ett tag sen den gick på tv.
  • Weyoun
    sumpbäver skrev 2010-08-13 08:15:21 följande:
    Tror hon syftade på Södertälje och Irakier.
    Yes
  • Weyoun
    Sixxty skrev 2010-08-13 08:33:53 följande:
    OK. Det är alltså så att Södertälje tar emot fler IRAKIER inte fler ASYLSÖKANDE än USA och Kanada alltså. Inte riktigt samma sak. Men ett ganska bra exempel på hur man kan vrida på sanningen för att hitta argument mot invandring.  Det är kanske inte så konstigt med tanke på USA.:s relation till Irak.
    Det kan vara så! Men ändå skrämmande statistik!

Jag har INGET emot invandrare, däremot har jag mycket emot Sveriges invandrarpolitik!

Det finns fler länder som kan ta emot dem! Vi är inte det enda landet i världen liksom. Sverige måste börja tänka på Sverige nu. Eller du kanske tycker att en blind ska leda en blind?!
  • Weyoun

Ja, vi tar emot fler än Finland, fler än Island...bl.a.

Det jag menar är att vi måste stoppa lite nu, så att de som vi har tagit emot kan acklimatisera sig och få jobb. Och vi själva måste få jobb. Dessutom kan man ju hjälpa dem, som inte längre behöver vår hjälp, att flytta tillbaka till DERAS hem.  Flyttbidrag är en bra ide´ faktiskt.

Stäng gränserna för ett tag och få ordning på Sverige! Sen kan man ju diskutera hur man ska gå vidare...

• Weyoun
    Sixxty skrev 2010-08-13 09:23:54 följande:
    Sen är jag nyfiken på på vilket sätt just invandringen är Sveriges största problem...........
    Det kanske inte är det största problemet, men det bidrar!
  • Weyoun
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 09:28:09 följande:
    Det är alltid lättare att skylla problemet på andra och hitta en syndabock mitt i allt elände.
    Total blindhet är underskattat med!
  • Weyoun
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 09:34:04 följande:
    Jag har alltid kritiserat Sverige misslyckade invandringspolitik men DET ÄR inte invandrarnas fel att Sverige är okapabel att föra en vettig invandringspolitik.

Lite som att:

Vi har en invandringspolitik som suger enormt och en integrationspolitik som suger ännu mer och nä'r det blir pannkaka av allting så skyller vi på invandrarna som drog hit och förstörde allt. ÖÖöööh. Förvånad Make Sense??!!
    Du har missförstått mig.

Jag skyller INTE på invandrarna! Jag skyller på Invandringspolitiken
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?