Inlägg från: Glimma76 |Visa alla inlägg
  • Glimma76

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Mandi74 skrev 2010-08-11 22:13:03 följande:
    Nej, det värsta som kan hända är att Mona Sahlin kommer till makten..
    Håller med. Det skulle liksom inte kännas tryggt med en statsminister som har skattefuskat så mycket som hon, och som inte har någon direkt egen politik utan mest bara INTE ska göra som Reinfeldt.

Jag tror inte det är fel alls om de kommer in. Tror de flesta är missnöjda med invandringspolitiken, och inget annat parti vågar riktigt rätta till misstagen.
  • Glimma76
    sumpbäver skrev 2010-08-13 15:17:29 följande:
    Jag läser allt vad som går att få tag på. Att våldtäkterna i regel utförs av en, om man säger, speciell grupp av människor är ett vedertaget faktum. I Norge går man ut med fakta och konstaterar att utomeuropéiska invandrare står för 100% av alla överfallsvåldtäkter, medans man i Sverige skyller ökade antal våldtäkter på en varm sommar.

Någon "expert" skrev i media nyss att " det är anmälningsfrekvensen som har ökat" men säger senare emot sig själv när han konstaterar att " men mörkertalet är stort". Hur kan man säga att anmälningsfrekvensen har ökat, vilka verktyg använder man för att ta reda på det?  "Jo, jag brukar bli nedslagen och gruppvåldtagen. Förr anmälde jag inte, men nu har jag blivit mer anmälningsbenägen"

BRÅ har konstaterat ett flertal ggr att invandrare från typiskt muslimska länder är överrepresenterade i grova brott, däribland våldtäkter. Men muslimerna som massinvandrar från Irak, Afghanistan Somalia med fler idag är säkert betydligt mindra brottsbenägna än när BRÅ presenterade senaste undersökningen 2005?
    PÅ vad baserar du att det säkert är så och inte tvärt om.??
  • Glimma76
    sumpbäver skrev 2010-08-13 16:00:06 följande:
    Vilket? Menar du överrepresentationen i våldsbrott så kolla BRÅs rapporter från 1996 och 2005. Den känsliga tatistiken var väl så talande att man i PK-Sverige inte ville göra fler undersökningar.
    Nej, jag VET att det är så, då jag känner poliser som jobbar i Malmö, utan frågan var om varför du tror att de säkert är mindre brottsbenägna idag än 2005? Jag tycker det verkar vara tvärt om.... utan att ha källa till det då.
  • Glimma76
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-14 17:40:10 följande:
    Eh, ja? Våldtäkterna utförs i regel av en speciell grupp människor - svenska män i ett fast förhållande. Den absoluta majoriteten våldtäkter begås av en svensk man mot en svensk kvinna i deras gemensamma hem, alternativt i hans eller hennes hem. Överfallsvåldtäkterna är en piss i vinden jämfört med dessa (och med det inte sagt att de är mindra allvarliga för det; men de är heller inte värre heller).

Hur är det en motsägelse? Anmälningsfrekvsen kan ha ökat med 100% till och med, och ändå tillåta ett stort mörkertal. För att förklara: Om du har, säg, 100 våldtäkter. Tio av dem anmäls ett år. Nästa år anmäls tjugo. Då har anmälningsfrekvensen gått upp med 100%, ,men mörkertalet är fortfarande stort. Förstår du?

Och har man minsta koll på brottsstatistik, på samhälle och liknande så förstår man att det handlar om klassrelaterad brottslighet. Om det så inte fanns en endaste invadrare i hela landet skulle antalet våldtäkter vara detsamma, fast då hade det varit svenskar som varit gärningsmännen, eftersom det varit svenskar som varit i samhällets botten. Läs "Jämlikhetsanden", den förklarar mycket av det där.
    Sanning med modifikation.

Det är nog så att det är vanligare att en svensk kvinna anmäler då hon är uppvuxen med att sex inte är en plikt.

Medan många invandrarkvinnor inte ens vet/känner att det kan vara våldtäkt om det är mellan ett äkta par.

Överfallsvåldtäkterna har ökat, och för majoriteten av dessa står vissa nationaliteter för. Det är liksom fakta. Jag vet inte om man måste bli mer våldtäktsbenägen för att man är fattig. Att man blir mer benägen till ex rån "förstår" man ju, men våldtäkt.... nja, tror nog mer att det har med kvinnosyn att göra.... "svenska horor" du vet
  • Glimma76
    Black Panter skrev 2010-08-15 16:28:28 följande:
    Sixxty

Du som verka veta ??

Vad är en SVENSK man ???

Det finns ju inga SVENSKT ! läser det i tråd efter tråd hela tiden (här på fl)

Att det inte finns någon ting Sk Svenskt ….
    Så var så vänliga att förklara då vad in menar med att just SVENSKA MÄN !!
    Det skulle vara bra att det som argument vid ett senare tillfälle.

Håller med. I andra trådar, vinklade åt andra hållen, så finns det ju inget svenskt. Då är ju Sverige det enda landet i världen som liksom saknar kultur.... lite lustigt att det plötsligt är svenska män..

Är dock rätt säker på att ex albanska män våldtar sina fruar i minst lika hög utsträckning, med att man som albansk fru inte kan anmäla pga släkten
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?