Inlägg från: SuzR |Visa alla inlägg
  • SuzR

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

tyvärr ser det ut som om SD kommer att komma in i Riksdagen...
    Jimmie Åkesson vill göra våldtäkt till en valfråga och som vanligt lägga skulden på allt ont i samhället på invandrarna....

• SuzR
    sumpbäver skrev 2010-08-10 16:15:36 följande:
    Att Sverige nu ligger som nr: 2 i våldtäktsligan efter Sydafrika verkar inte bekomma dig? Vad är det för fel på er svenska kärringar? Är det kanske en hemlig dröm att du själv eller en nära anhörig står på tur? 6000 våldtäkter per år bara här, när ska DU reagera? vid 8000 eller 10000?
    det glädjande i det är iaf att vi har högst andel fällande domar, men strunt samma min poäng är inte att det begår många våldtäkter, för det vet jag redan att det gör. Min poäng är att SD har en tendens att skylla allt det onda på invandrare, oavsett vad det gäller.
  • SuzR
    sumpbäver skrev 2010-08-10 17:28:33 följande:
    Att vi har högst andel fällande domar får stå för dig, jag har nämligen läst att det är precis tvärtom. Det spelar heller ingen roll om vi hade haft 100% fällande iom att våldtäkterna stiger varje år. SD skyller inte alls allt på invandrare, dom poängterar noga att många invandrargrupper t.o.m är underrepresenterade i all brottsstatistik, t.ex från vissa asiatiska länder.

Vad som däremot är fakta är att invandrare från typiskt muslimska länder är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken. Ju grövre brott ju större överrepresentation (bl.a våldtäkter) All fakta finns att läsa i BRÅs undersökningar. De etablerade partierna skiter fullständigt i alla fakta och lägger bara energin på att försöka förklara bort brotten med en massa svammel.

Jag är inte längre mottaglig för en massa bortförklaringar och bla, blaha om varför det ser ut som det gör. De som fortfarande är för massinvandringen ska personligen åka hem till ett guppvåldtäktsoffer eller en person som blivit grovt rånad och förklara att sådant beror på att gärningsmännen har det svårt och är förtryckta av oss svenskar, så ni får ha lite överséende.

Så länge galenskaperna fortsätter här utan att man ens får höra ett seriöst förslag av de etablerade partierna hur man ska reda ut problemen så röstar jag SD. Finns inget annat alternativ.
    nej det är inget som ska 'stå för mig', det är allmän fakta som jag har tagit reda på och vet. Jag vet att invandrare är överreprestenderade i brotts statistik det är fortfarande inte det som är poängen. jag tycker absolut att det daltas för mycket med folk som har våldtagit, svenks som icke-svensk.
    vad är det för seriöst förslag som SD har kommit med då undrar jag? Varför röstar du på SD? Det är ju DOM som är de mest oseriösa. Har du läst om deras förslag att införa fotboja till kriminella 12 åringar. Går helt emot FN's barnkonvention men det var enligt Åkesson 'inte relevant'. Nehej....
  • SuzR
    Blomsterflickan skrev 2010-08-11 22:36:49 följande:
    Jag tycker inte att SD är det minsta rasistiskt. Dom vill att Sverige ska ta in lika många invandrare som våra grannländer istället för grymt mycket mer. Rasistiskt? Inte det minsta. De vill vidare stoppa Islameringen av Sverige. Rasistiskt? Verkligen inte!!!

Sverige har blivit en global allemansrätt och jag ser det här underbara landet sakta gå under. Jag är INTE främlingsfientlig alls, men det måste ju finnas nåt stopp på invandringen. Man ser fler kvinnor med skynken för ansiktet än svenskar när man går på stan. Kyrkor rivs i min stad för att ersättas med moskeer. För mig är det riktigt, riktigt sorgligt när jag tänker på om det här kommer att fortsätta, och  vilket samhälle då mina barn kommer växa upp i.
    jag tror knappast att kyrkor rivs för att enbart ersättas med moskeer. Kyrkor må rivas men inte för att ersättas med en moske.
  • SuzR
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-12 10:34:13 följande:
    Nåja. SD är klart värre faktiskt.
    faktiskt!!
  • SuzR
    Blomsterflickan skrev 2010-08-12 14:21:55 följande:
    Hur fan kan man jämföra SDs åsikter med mentaliteten i 30talets Tyskland. Riktigt fult att säga så tycker jag. För att SD  vill minska invandringen brutalt i Sverige? Herregud!

I Södertälje står skyltarna numera även på arabiska. Haha, det är ju som ett dåligt skämt!
    Åter igen vill jag påpeka att jag verkligen inte är främlingsfientlig, snarare tvärtom! Men muslimerna håller ju på att ta över Sverige och det är förjävligt. MesSverige måste sätta ner foten och jag tror många håller med men vågar inte säga nåt.
    vilka skyltar? Vägskyltar?
    Muslimer och invandrare är en minoritet i Sverige och kommer förmodligen så förbli.
    Faktum är att de flesta muslimer är inte alls särkilt religiösa så vad är problemet?
    Ibland kan det vara så att bara för att muslimer generellt är väldigt trygga i sin tro så 'hotar' det den icke-tryggheten vi själva har, eller vår relation med vår egen religion.
  • SuzR
    Aprilbarn1 skrev 2010-08-17 01:21:59 följande:
    Sverige är för mesiga för att säga nej till invandring. Det borde vara hårdare regler på det och acceptera att Sverige inte kan göra allt för alla!

Jag tycker inte att man ska ta emot invadrare om det går ut över grundbefolkningen. Vart är våra jobb t.ex? Hur långa är vårdköerna? Ska Svenskarna flytta vidare utomlands till exempelvis Norge för att få jobb och så vidare och så vidare.......Det blir ju helknas i slutändan?!
    vaddå 'våra jobb'? Menar du att invandrare tar våra jobb? Har du jobb behöver du ju inte oroa dig. Mig veterligen anställer dom kompetenta folk och om en invandrare är mer kompetent än en svensk så får ju den kompetente jobbet. vad är problemet?Invandrare är fortfarande en minoritete så det går inte ut över grundbefolkningen. Och vad menar du med grundbefolkningen? De som är svenskar? Tillhör man 'grundbefolkningen' om man är född här fast har utländska föräldrar?
  • SuzR
    Joppis skrev 2010-08-17 11:34:17 följande:
    Jovisst bidrar invandare till vissa postitiva saker....och negativa såklart. Invandringen kostar för mycket pengar, som aldrig kommer tillbaka.

Jag skulle gärna se att många av dom kronorna ist hamnade på välfärden
    hur menar du 'aldrig kommer tillbaka'?
  • SuzR
    Joppis skrev 2010-08-17 11:54:29 följande:
    Jag menar att invandringen kostar (minussiffror) runt 30-40 miljarder varje år.

Tänk vad mycket bättre vård/omsorg vi skulle kunna få för dom pengarna
    ja absolut men tänk om integrationspolitiken kunde bli bättre (nej, inte SD's skämtförslag) så vi kan integrera invandrare på arbetsmarknanden. Där ligger vi så långt efter
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?