• Mamma till Olle

Svenskt, äldre, gärna ovanligt pojknamn, tack! =)

Ni som har lust och tid får gärna hjälpa oss med förslag på pojknamn. Jag är bara i vecka 10 men det är ändå kul att fundera på namn. Flicknamn är lättare, men vi skulle vilja ha hjälp med pojknamn. Vi vill ha ett äldre svenskt namn, men andra förslag tas också gärna emot! =) Det är vårt första barn!

• Svar på tråden Svenskt, äldre, gärna ovanligt pojknamn, tack! =)
  • Martina1
    goodbadugly skrev 2010-08-01 22:31:43 följande:

Folke
    Tage
    Algot

är mina favoriter. :)

Oj, det är mina tre favoriter också. Mannen vägrade Folke och Tage (och Tore), men Algot tyckte han också var fint.
  • Sofiie
    hugger i sten skrev 2010-08-01 21:02:48 följande:

Elvin, Edvin, Einar
    Alve, Alvar, Assar, Alfons, Alfred 
    Vide, Vidar, 
    Gustav, Gusten, Gunnar,
    Bruno,
    Olle,
    Tage,
    Lage,  
    Troy, Teodor
    Leo

Är Troy svenskt namn?
  • sofia charlotta

Våran son heter Gunnar. Får vi en pojke till nu så ska han heta Harry =)

• Josefine Hedlund

jag gillar Olle, Per, Algot, Wilhelm och Tor

Min farfar heter Gillis, det är ganska coolt! Och inte många som heter, jag lovar!

Lycka till!

Nellie 091119 Mitt allt
  • Christine02

Hittade den här jättegamla tråden när jag surfade på namn åt mitt andra barn. Vilka finfina förslag! En liten Alve tror jag allt det blir, om min sambo går med på det! :)

• Mamma till Olle

Kul att du återupptog denna tråd Christine02.
    Det var jag som startade tråden för 3,5 år sen och det blev en liten Olle! Glad

• Carolina01

Har en pojke som heter Sixten med Nils som andranamn, det är mina favoriter:)! Skulle vi någon gång få en pöjk till är namnen: Olle, Knut, Valter, Sven och Harry några favoriter!

• uglygodcilla81

Vår pojke heter Viking i andranamn efter någon släkting på sin pappas sida. Fint tycker jag :) ovanligt framför allt om man är ute efter det...

• NenneLo

Willis, Gillis, Ture, Erland

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Nyfikna72

Jag slår ett slag för Torsten........alldeles för få som får det som namn, vår sistfödda fick heta Harry

• Lakrids

Bra tråd! Väntar tvåäggstvillingar när som helst (pojkar) och har namnproblem till en av dem. Den ena ska heta Billy, men sen velar vi mellan Love, Ivan och Bastian. Storebror heter Jack. Det är så svårt!!

Mamma till Jack 4 år & tvillingpojkar i magen
  • monika84

Olle, Ruben, Malte, Osian, Hanes, Gösta, Gillis.
    Malte börjar bli populär mina kompisar fick en liten Malte. 
    Ruben och Gillis är på min favorit lista för den ena tvillingen.

Svar på tråden Svenskt, äldre, gärna ovanligt pojknamn, tack! =)