över 2 år - kan det fortfarande hända spontant?
Hej!
Nu har det gått 2 år och 4 månader sedan vi först började försöka...det är ju lätt, det sker direkt tänkte vi då. Bra också att "hinna före" kompisarna, så att inte barnlöshetsstressen infinner sig...
Ja nu är vi då här, min syster och min mans bror och syster samt flera nära och halvnära kompisar har fått barn sedan dess. Och inget har hänt här...inte minsta teckan på att vi kan...
Vi har gjort en första utredning och väntar nu på provrör, inget fel kunde konstateras.
Jag försöker att inte tänka på det, räknar inte dagar och äl mm längre - det höll nästan på att knäcka vårt sexliv...ja ni vet...
För det mesta bär jag mitt huvud högt och kan utåt sett hantera andras bebislycka - men ibland känns det så fruktansvärt jobbigt. Alla klumpiga kommentarer, alla samtal om barn, barn-barn som alltid är en del av kvinnlig samvaro när man är runt 30.
En kompis till mig, som är gravid, tyckte att jag ska vara glad för att jag inte är gravid. Man mår ändå så dåligt... Behöver jag säga att det är jobbigt att träffa henne?
Jaja, nu undrar jag iallafall - kan man bli spontangravid efter 2½ år? Give me some hope please - provröret har dröjt i 1 år nu och jag är paniskt rädd för sjukhus, läkare, läskiga ingrepp mm
kramis