Binan skrev 2010-08-05 21:49:30 följande:
Era bebisar verkar vara så aktiva och tidigt i mitt tycke...
Min son är lite mer än fyra månader och liger endast korta stunder på mage med högt huvud coh sprattlande ben men inga spår efter hasande eller krypande. Han skriker efter ca 4-5 minuter.
Borde ja göra något mer eller kan de vara normalt med?
Min dotter är exakt fyra månader, och är ungefär som din, med skillnad att min dotter inte ens rullar från mage till rygg! Hon vill också bara ligga i några minuter (har en lite tjockare lekfilt på golvet) och sen skriks det. Men jag tror bara det är att fortsätta, några minuter några gånger om dagen. Ju starkare och mer intresserade de blir, desto mer kommer de att gilla läget. Min dotter är klen i vikten också, så jag tänker att
kanske det kan göra att det blir lite tungt att ligga på mage.
Hon gör inga försök att ta något, eller röra sig i något led, utan ligger och tittar och anstränger sig ett tag, sen vill hon inte mer.
Min första dotter var mer aktiv och vände sig tidigare, MEN tyckte inte heller om att ligga på mage.
Ja, alla är de olika, och jag försöker att ta det i hennes takt, men visst tänker man lite som du när man ser alla andra bebisar i samma ålder som är "mycket mer" på nåt vis!