Inlägg från: xanni |Visa alla inlägg
  • xanni

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

Detsamma gör jag, vi syns! {#emotions_dlg.flower}

• xanni

Härligt med dop Nicholasmamma, lycka till!

Vi hade dop den 20/6 för J, föga anade vi att hans farfar bara skulle ha veckor kvar att leva. Visst visste vi att han var sjuk, men att det skulle gå så snabbt på slutet visste vi inte. Men efter tre dagars vaka på sjukhuset somnade han in i lördags. Han var så glad att ha fått ha alla sina nära och kära runt sin säng tills han dog, han var en extrem social person...   Vi sörjer honom!

Lille J har fått två små risgryn i underkäken, eller ja, två vita små ränder ännu så länge. Men bitas, det kan han, AJ! Jag ammar fortfarande helt (han börjar få ett par teskedar gröt om dagen dock) och hoppas han INTE ska lära sig bita mig i tutten...

Kram, nu ska vi nog ta oss ner till stan och kolla in rean, lunch på stan med hela klanen blir det idag.

• xanni

Vilka fina bebisar! Här kommer lille J, han är 6 månader här och på semesterresa i Danmark.

Just idag har han en kräksdag, jag börjar misstänka allergi mot potatis. Han har spytt varje gång han fått smaka potatis. Han är ju konstaterat allergisk mot en del annat, men det har visat sig som eksem, inte kräkningar. Vi får se, ska testa snart igen.

Kram, kram!
  • xanni

Grattis Nicholasmamma till nybliven fru och nydopt dotter!

• xanni
    annbom skrev 2010-08-09 15:36:40 följande:
    En liten undran bara utan pekpinnar eller något sådan om någon skulle ta illa upp av min fråga. Är det ingen annan än jag som ammar här inne? Det låter som om alla kör med ersättning av något slag, eller är det bara vad jag fått för mig.
    Jodå, Annbom. Vi ammar. Och ammar. Och ammar. Har ju börjat ge smakportioner för ett tag sedan, men han vägrar konsekvent att stoppa in nåt annat i munnen än tutten... Skulle gärna helamma ett tag till, men viktkurvan börjar plana ut och han bör nog äta lite mer än min mjölk. Fast det vete sjutton hur det ska gå till...
  • xanni
    Floppan67 skrev 2010-08-22 21:24:03 följande:
    Aj, aj INTE dra i håret!! Flört  Min stora dotter skriker av smärta dagligen när Ludvig hänger i hårtestarna på henne, men hon ska ändå ha honom tätt intill sig hela tiden. 
    Mysigt med syskonkärlek   Hjärta
    Fniss, ja, storasyster genomlider också dagligen att stora tussar hår lossnar från skallen av lillebrors behandling, men hon är så gullig mot honom ändå och pussar  och kramar honom hela tiden...Hjärta
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar