lock för öronen!
Jag har i 2 veckors tid haft lock för båda mina öron. Jag börjar bli ganska irriterad på det nu kan jag väl erkänna. Det påverkar min vardag väldigt mycket för att jag går runt och är irriterad för att det är tryck i öronen. Har även varit förkyld i ca 4-5 veckor. Det vill inte ge sig helt enkelt.
Jag var på VC förra veckan och fick kortisonspray utskrivet. Jag tyckte att den funkade till en början. För jag hade ont i tinningarna och sånt, men det försvann av sprayen. men locket är kvar och irriterar mig något fruktansvärt. Läkaren sa att han trodde att mina örontrumpeter hade svullnat igen eftersom mina öron såg fina ut.
Lider även av hypokondri så går runt och mår skit dåligt över att ha det såhär. Blir så himla rädd att det ska vara något allvarligt och att jag ska missa det.
Men mest så är jag nog irriterad över att det inte går över. Någon som har några tips eller egna erfarenheter? Hur lång tid kan det ta innan det släpper?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-27 14:30
Idag är det lite bättre i öronen. Det knastrar i båda. Innan har det varit helt lock för ena och det andra har varit helt okej men knastrat. nu knastrar det för fullt. Jag hoppas att det är ett tecken på att det börjar bli bättre?