oxelösund / nyköping
Jag tror nog även jag vågar på mig ett Grattis Clawdia! Håller tummarna för att det kommer gå väl.
Trist med jobbet, men jag håller tummarna för den andra intervjun. Jag vet att de söker personal på föräldrakooperativet Saltkråkan, men det skulle vara en ställföreträdar tjänst - vet inte hur "behörig" du är för den tjänsten, men ett tips iaf
Appropå förskola: har ni fått plats för Era små? Var isf och när isf? Vi fick plats på Saltkråkan med start 1 nov, men jag är osäker på om jag/vi ska ta den. Vet inte vart han hamnar annars iom då jag räknar med att endast få garantiplats och vi vill ha honom på Peterslunds förskola.
Jag åker ner idag och får nycklarna till huset, sen bär det av ner igen i helgen för att börja riva ur huset. Vi måste renovera hela övervåningen och en del av undervåningen innan vi kan flytta in. Inflytt sker den 23:e oktober, men vi kommer bo där på heltid from 29 oktober.
vi valde Peterslund i 1.a hand och blåklóckan 2.a hand (ligger vid sunda), men får vi inte på Peterslund till yngsta så kommer vi tacka nej och söka tills nästa höst istället, han är ju bara 2 år och jag ska ju ändå vara mammaledig!
Men kommer inte säga nej om nu båda skulle få plats där nu, vore dumt med tanke på att det är svårt att få förskoleplatser i ockle och där man helst vill!