Inlägg från: Rosdraken |Visa alla inlägg
  • Rosdraken

oxelösund / nyköping

Jag var nära att få det, de hade verkligen gillat mig men det gick till en som hade lite mer erfarenhet än jag (har bara jobbat inom förskola/skola i 2 år) Men ska på en ny intervju på tisdag så får hoppas på den. Annars har jag fast jobb idag men det vore skönt att slippa köra en timme enkel väg om dagen.....

Ser ut som att vi kommer vara mamma lediga nästa år tillsammans har precis fått vera att jag är gravid igen (tätt jag vet) men det är tidigt än så vi får väl se lite hur det går nu (är bara i v 5-6).

Sonja 20/5-10
  • Rosdraken

tackar  =)

Nu är det nära till vår flytt på fredag ska vi fixa det sista och sen får vi ÄNTLIGEN nycklarna.
    När var det ni andra skulle flytta ner/in ?

Sonja 20/5-10
  • Rosdraken

tack, väntar på svar från jobbet i dagarna nu var där igår.

jag är behörig tidigare lärare, men har redan sökt jobbet på saltkråkan tveksamt om jag får det bara då det innebär verksamhetsansvar.

vi har blåklockan som förstahandsval och skattkistan som andra men vi får se är ju länge kvar tills hon ska börja sen får vi se hur mycket hon går då jag ju förhoppningsvis är hemma med nr 2

Sonja 20/5-10
  • Rosdraken

det är granska bra med mig, eller jag är ju så där otroligt pigg som man är som nygravid.....för o inte tala om illamående känner mig väl kanske inte som den bästa mamman just nu men men det går ju tack och lov över......

Annars går det bra vi har börjat komma i ordning igen nu ska sakerna upp på väggarna och sen är det lite annat smått som måste hitta nya platser att "bo" på. Så det börjar så smått likna ett hem igen =)

Med jobb har det gått hyfsat var på en intervju men det fick jag tyärr inte, har varit på en annan intervju som jag ska tillbaka på så ser lovande ut annars så ska jag på ytterligare 2 intervjuer till så bara att hoppas nått ger napp alla är inom förskola/fritis men det blir säkert toppen bara jag vet så jag kanske hinner jobba lite innan nr 2 kommer.......

Sonja 20/5-10
  • Rosdraken

ses med gärna någon dag :) hoppas vi kan få till det innan jul bara för sen börjar jag jobba igen o maken är hemma i alla fall till maj då blir vi hemma båda tills nr 2 behagar komma ut.

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken

jag ska på sista föräldra gruppen i morgon (tis) men det verkar ju inte som det gick övriga dagar denna vecka är jag och dottern inte uppbokade av nått spec.

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken
    SLOBODAN skrev 2010-12-06 20:36:48 följande:
    Oxelösund är ett riktigt sunkigt ställe. Enda anledningen att folk åker dit är för att köpa knark.

Grattis. 
    Onödigt inlägg och totalt onödigt!! Vi har en trevlig ton här och det finns ingen anledning att göra ett sånt inlägg så håll dina omogna tankar för dig själv tack!!
    Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken

kommer att gå på öppna på fre men det blir efter rörelseleken då lill tjejen ju är lite liten för den än Glad
    annars kommer jag gå på öppna någon dag nästa vecka med säkert.

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken

härligt att höra att ni fick det ni ville!

hallwall och jag möttes nere på öppna förskolan en dag av en slump. Ska dit i morgon igen om någon av er vill hänga med så kan vi ses där kommer nog vara där ågon fång runt 10-11 tror jag menblir nog kvar där länge de stänger ju 16 i morgon.

God fortsättning!

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken

STORT grattis vilken härlig början på det nya året trots allt att få starta det med en ny familje medlem!

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • Rosdraken

hejsan

nej nu har det varit lite stilla här ett tag, men roligt att du hör av dig välkommen!

Själv är jag sjukskriven just nu i väntan på barn nummer 2 som kommer om ca 5 veckor men vi har även en liten tjej på 11 månader. Vi bor inne i Oxelösund.

Sonja 20/5-10 BF 11/6-11
  • Rosdraken

Det är väldigt olika hur många som är där. Men det brukar alltid vara någon där att prata med i alla fall.
    Vi ska dit i morgon ons så kan ju hoppas vi ses där då (emma heter jag). Det är klart inte lätt att passa in så det passar den lilla men det finns alltid villiga att hjölpa till om det behövs nere på öppna personalen är toppen på det.

Sonja 20/5-10 BF 11/6-11
  • Rosdraken

hej igen :)
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Ska försöka kolla in oftare :)

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11
  • Rosdraken

då kanske vi har setts ? jag arbetar på sälen :)
    Bor ju med innom gångavstånd  så är gärna med jag med :)

• Rosdraken

Sälen är de stora barnen ligger närmast skolan, paviljongen är småbarnen (pingvinerna)

Svar på tråden oxelösund / nyköping