Inlägg från: caos |Visa alla inlägg
  • caos

Måste göra abort i v.20. Nån med erfarenhet?

Kära du...det är som en kopia av vår upplevelse i vintras...dagen innan nyår var vi på RUL och de var exakt samma sak...för mycket vätska i hjärnan, blev rekommenderade att avbryta....pga av alla röda dagar (socialstyrelsen tar ju bara beslut helgfria fredagar) fick vi vänta i en o en halv vecka innan vi fick avbryta graviditeten.....den jobbigaste tiden i mitt liv....Man får inte göra kejsarsnitt tror jag o i efterhand är jag glad att jag gick igenom förlossningen...nu vet min hjärna vad som har hänt..jag var vaken o med hela tiden...jag såg med egna ögon att min dotter var död vid födseln (vet ej när hon dog) och att huvudet var lite förstorat...annars hade jag nog grubblat ännu mer och kanske tvivlat på att de verkligen såg rätt på UL (trots att eg vet)...Tyvärr fick vi aldrig ngt svar på varför det blev för mycket vätska utan det gick helt enkelt fel någonstans i början..vi har haft en skittuff vår o jag blev sjukskriven igen när det började närma sig BF datumet...bröt ihop totalt....nu i efterhand tror jag att det kan bero på att jag blev gravid igen just då o alla hormonerna gjorde mig wacko....Lycka till...jag tänker på dig..

• caos

herregud stackars dig att få ett sådant bemötande......jag fick det största förlossningsrummet med privat toalett så jag slapp gå ut bland de andra mammorna....sista timmarna satt en barnmorska hos mig hela tiden...vilken tur att det blev bättre till slut.....de där lyckoruset känner jag igen...det upplevde jag också, både med min levande dotter och med min döda....tror att det är lyckohormoner som kommer med förlossningen......lycka till, prata med kurator om du behöver o tänk inte på jobb eller andra krav...din hälsa är viktigare

Svar på tråden Måste göra abort i v.20. Nån med erfarenhet?