• Isanje

jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??

Här och nu skrev 2010-07-23 09:57:58 följande:
    Undrar vem de brås på då.
    fast nu går du för långt.
  • Isanje
    Anonym skrev 2010-07-23 10:01:05 följande:
    Haha så trångsynt du är mrs cooper. Det är helt galet. Fattar du inte hur vanligt det var med kusingifte i norden förr i tiden med? när man bodde två familjer på ett litet torp? Kan garantera att du har kusingiftemål i ditt blod oavsett hur äckligt du tycker det är.
    Jaså. Min pappas fasters systers bror kanske är en våldtäktsman,vad gör det för skillnad? det kan inte jag göra ett skit åt.
  • Isanje
    Anonym skrev 2010-07-23 10:04:58 följande:
    Nä precis lika lite kan du göra ett skit åt att om dina ungar en dag attraheras mer än vad du tycker är acceptabelt med sin kusin. Dito.
    Fast nu snackar du ju bullshit. Du snackade om förr i tiden,det kan man aldrig göra något åt. Om mina ungar attraheras av sin kusin så kommer de få höra hur svinigt äckligt det skulle vara om de hade sex,eller annat.
  • Isanje
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:19:20 följande:
    Jo, visserligen. Det jag pratar om är den dömande attityden som finns hos många och som verkar grunda sig i äckelkänslor inför att själva göra det med sin kusin. Det eller "tänk på barnen" verkar vara den förhärskande synen och eftersom TS har sagt att det inet blir några barn så återstår endast det första.

Det är som att tycka att det är fel med homosex eftersom man själv inte kan tänka sig det.
    Fast nu undrar ju TS vad vi tycker om det,och hur vi ser på saken och tycker man att det är äckligt så tycker man det. Sen finns det olika sätt att säga det på.
  • Isanje
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 10:24:47 följande:
    Visst kan man säga det, givetvis. Det är när man börjar prata om att personerna som är inblandade är äckliga eller att man vill lagstifta mot det som problemen infinner sig.

Man ska nog tänka tanken en gång till om man grundar sitt motstånd till kusinsex på hur man själv känner inför sina egna kusiner.
    Det är ju handlingen som är äcklig,inte personen (om man frågar mig)
    Och att man vill göra en handling olaglig för att man själv tycker att det är äckligt är puckat. Jag kanske tycker att sill är äckligt,och att dra till med att de som äter sill är äckliga och att det borde vara olagligt att äta sill är puckat.

Tanken på att jag skulle ha sex med min kusin är äcklig,något jag aldrig skulle göra. Och att andra dras sexuellt till sina kusiner finner jag äckligt.
  • Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 10:40:28 följande:
    Ok, jag vill gärna veta vad det är som är äckligt om du vill förklara?
    JAG tycker att tanken på att andra har sex med sina släktingar är äckligt. Sen finns det ju dem som tycker att det är okej. Frågan på vad som är äckligt är som att fråga varför någon tycker att räkor är äckliga.
  • Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 10:50:34 följande:
    1. Mask smakar pyton ( Har smakat utomlands ) och det gör Sill också.
    2. Rå fisk är bland det värsta jag har fått i mig.
    Varför smakar mast pyton?
  • Isanje

Jag tycker att våldtäktsmän är sjuka i huvudet. Bara tanken att de vill ha sex och tvingar till sig sex genom våld och hot och gillar att ha sex med någon som inte vill. Jag har aldrig våldtagit någon.

Jag tycker att pedofiler är sjuka i huvudet,har aldrig antastat något barn.'

jag fattar inte hur mördare kan leva med sig själva,har aldrig mördat.

man behöver inte ha erfarenhet av allt bara för att känna eller tycka.

• Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 11:00:57 följande:
    Smaka får du se. Flört
    För att du inte gillar smaken?
    Jag gilalr inte tanken på kusinsex.
  • Isanje
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-23 11:01:21 följande:
    För att kocken inte kan skilja på en liten mask och en stor orm?
    Skrattande
  • Isanje
    Hercule skrev 2010-07-23 11:04:08 följande:
    Jag vill inte äta kohjärna, jag har aldrig testat och jag vet att det finns de som tycker att det är gott. Men jag tänker inte testa för jag tycker att tanken på det är äckligt och jag äcklas av att se när någon annan äter det.
    Men precis!
  • Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 11:04:43 följande:
    Det finns väl ändå tillräckligt mycket material för att man ska binda en uppfattning om ämnen du har tagit upp?!
    Men jag har ju ingen erfarenhet eller hur?
  • Isanje
    annbom skrev 2010-07-23 11:06:57 följande:
    Men i de fall som du beskriver så SKADAR man någon annan. För mig är det stor skillnad
    Ja men nu menade jag att man behöver inte ha ERFARENHET FÖR ATT TYCKA NÅGOT.
  • Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 11:08:20 följande:
    Nej, men det finns dom som har erfarenhet av dom ämnen du har tagit upp och har gett sina versioner. Jag känner otrolig många som har/haft släktingsex(kusinsex) och inte har något ont att säga om saken.

Bland annat jag...
    Sen så finns det dem som fått äckelkänslor efteråt.
  • Isanje
    I Blackrose I skrev 2010-07-23 11:08:20 följande:
    Nej, men det finns dom som har erfarenhet av dom ämnen du har tagit upp och har gett sina versioner. Jag känner otrolig många som har/haft släktingsex(kusinsex) och inte har något ont att säga om saken.

Bland annat jag...
    Men Rose det finns det som finner tanken på kusinssex äcklig,det finns dem som tycker att det är okej.
    Det finns de som hatar sill,det finns de som älskar sill.

Frågar man vad någon tycker,så kommer man få olika svar.
Svar på tråden jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??