Inlägg från: Anonym (Ugglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ugglan)

jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??

Nu tror jag att ts skrev om att ligga med sin kusin och inte att skaffa barn med honom. Måste bara säga att det finns väldigt många sjuka barn (missbildade, psykiskt skadade mm) just pga att deras föräldrar är gifta eller skaffat barn med sina kusiner. Vi är 4 barn i min familj varav 2 av dem är handikappade (inga detaljer!) just för att mina föräldrar är kusiner.. Det är ett loändligt lidande att se dem varje gång. Jag och även mina föräldrar är helt emot kusingiftermål, det borde totalförbjudas..helt sjukt att det är lagligt, TYCKER JAG..
    Att HA SEX med dem får stå för den som gör det. Jag dömer ingen för det!!

• Anonym (Ugglan)
    Completorium skrev 2010-07-22 22:13:21 följande:
    OK, vilken läkare eller vetenskapsman har påstått detta? Källa, tack!!
    Kommer du att må bättre av att jag ger dig en vetenskaplig källa eller läkarnas telefonnummer? Det ändrar inte det faktum att mina 2 syskon är handikappade ( och jag har inte sagt att DE är missbildade!). Du får faktiskt nöja dig med att det visst finns tusentals sjuka barn pga kusingifte. Du må ha läst artiklar om det, men jag har levt och sett tillräckligt för att totalt vara emot att skaffa barn med sina kusiner..
  • Anonym (Ugglan)
    Completorium skrev 2010-07-22 22:30:12 följande:
    Det är först när generation efter generation tillämpar kusingifte som det blir en påtaglig risk för genetiskt betingade sjukdomar.
    Completorium skrev 2010-07-22 22:23:58 följande:
    Ja, kusinbarn KAN ha gentiska skador, men dessa genetiska skador kan uppkomma även på barn mellan två som inte är släkt. Det är först när generation efter generation tillämpar kusingifte som det blir en påtaglig risk för genetiskt betingade sjukdomar.
    Alltså är kusingifte en sjuk akt!
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym ((kinky?)) skrev 2010-07-22 22:32:48 följande:
    kan ni sluta diskutera barn/skador på barn.

vi ska inte skaffa barn så håll er till trådämnet.
    Ts, Jag tror inte att du behöver våra åsikter om huruvida vi tycker att det är rätt eller fel att du ligger med din kusin. Du vet redan vad du vill och har dessutom redan gjort det. Vill du fortsätta och det vet vi att du vill, så kör på!
    Lycka till!
    Ha en fortsatt trevlig kväll!
Svar på tråden jag låg med min kusin - hur ser ni på saken??