• LOTTAAA

Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?

Min tjej är nog väääldigt lång, vet inte riktigt men hon är öööver 90 cm, kanske 94, vi ska snart mäta henne på 2-års kontrollen. Jag blir nervös att hon kommer bli upp till 2 meter eller nåt :-S hennes pappa är 2.05 , inte lika jobbigt om man är kille, men som tjej är det nog jobbit..

Men hur långa är era 2-åringar???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-20 10:53
    Hon var 90 cm när hon var 1 1/2 såg jag nu.. så kanske 95 cm.. nu..

• Svar på tråden Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?
  • baby87

Min son e 2år o 3månader (imorgon) o han va för exakt en månad sen 96cm så ja han e lång o väger nästan 20kg så de gör honom ännu större fast han e bara min lilla bebis fortfarande hans pappa e nåt på 1,90 o jag e lite över 1,60 så vi e ganska långa me så de blir en lång unge me hehe

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • sonen08

min son var är 2 år och 3 mån och är väl ca 94 cm.. vet ej exakt.

• tjoohalia

har bara mätt själva på BVC när vi varit och vägt lillebror och min 2åring är 95-96cm

• Fru Sveden

Min var 87cm vid 1,5år så kanske 90cm nått nu (kille). Dom tror han kommer bli 185-190cm.

Tror inte hon kommer bli så lång. Om inte annat kan dom sätta in växthämande hormon (eller vad det nu heter), men tror dom först gör det vid 180cm på tjejer.

• Safireee

Min dotter var 95 cm när vi gjorde nya pass, det var vid 2 år och 7 månaders ålder. Jag är 175cm och pappan 185cm så barnmorskan gissade på att hon blir "lite längre än mig" när vi var på ett besök för ett tag sen. Dotterns faster är 183, farfar är 190 och morfar är 187 så det finns ju potential.
    Jag blir bara glad om hon är lång! Det är coolt! Solig

• HardcoreHunny

Jag var lång som barn, å var beräknad att stanna  på 178cm....lååånga föräldrar!
    Men då jag var dryga 12år så hade jag växt färdigt på längden, med resulatat att mina 170cm är kortast i släkten!
    Så man ska nog ta de där beräkningarna med en stor nya salt....

Men ni kan ju kolla på länken jag lägger här, bara att fylla i så får ni veta! Lr tja ni får veta vad man kan tro att det blir...

http://193.235.225.170/webkurvor/growthcharts.com

• ginatricot03

Min son är 1 år och 8 månader och han är 93cm och väger 16 kg. Jag är 168 cm och pappa är 176 cm o ja e inte ett dugg orolig. Men vad säger de på bvc? Kan tillägga att jag i normala fall väger ca 55 kg så ja e ganska liten och min son som dessutom föddes i v 36 vägde 3735 och var 50. Så han har ju vart stor hela tiden. Jag tycker inte att du ska vara orolig!

Svar på tråden Lång 2-åring? hur lång är er 2-åring?