• Anonym

Hur mycket pengar har ni?

Som rubriken lyder...

Om ni lägger ihop, lönekonton, sparandekonto, fondkonto....hur mycket pengar har ni då? (Inte pensionssparande)
    Ange gärna även ålder, om ni har barn, hur ni bor och lön

Jag har ca 150.000 kr totalt.

29 år
    Inga barn
    Sambo
    22000 kr/mån.

Hoppas på många svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 13:16
    Gärna om ni har skulder också och på vad? Hus, bil, annat.
    Bor ni i hyresrätt, bostadsrätt eller hus?

Jag bor i hyresrätt, inga skulder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 13:20
    Skriv om ni har det tillsammans med sambon eller egna pengar.
    Jag har 150000, tillsammans 350000:-
  • Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?
  • MikuAndSaraLi

"Ung" mamma.
    20 år
    Mammaledig
    1 barn
    Menar ni totalt på ett år nu eller i månaden?
    För totalt varje månad har jag:

Barnbidrag 1050 kr
    Underhåll 2273 kr
    Föräldrapenning ca 3500 kr
    Blir itne alls mycket - känner mej så fattig >_<
    Men till hösten 2011 ska jag börja plugga och får då ta lån från CSN så då blir det ju ca 8000 kr i månaden istället för föräldrapenningen.

• lövet2

Just nu - innan räkningarna är betalda - har vi ungefär 40.000 kr sammanlagt på våra konton. Vi bor i hus och är skyldiga runt 300.000 på huslånet. 7 barn varav 3 har flyttat hemifrån.

• Anonym (Ny mamma.)

Tjej, snart 27 år.
    En nyfödd son.
    Sambo.
    Bor i hyresrätt i Stockholm.

Inga skulder eller lån.

Får ca 18 000-21 000 kr/månad i lön EFTER skatt, men är sen ca en månad tillbaka föräldraledig.

Jag har omkring 180 000-200 000 kr där större delen är på sparkonto, sedan personkonto, fonder och kontanter.

Min sambo får ut ca 13000 efter skatt varje månad och han har ca 50 000:- sparade.

• Lavish

Mina inkomster varierar en del men ligger väl mellan 9-14 k i månaden efter skatt. Sambon får ut 20-25 k.  Alltså har vi ca 30-35 000 i månaden tillsammans. Vi har ett bostadslån på 1 miljon och CSNskulder på totalt 200 000.

Vi bor i en trea söder om Stockholm, inga barn (men hoppas ) Jag är 25 och sambon 24. Efter att vi betalt räkningarna har vi oftast 15-20 000 att röra oss med, vilket för oss, som nyligen var studenter, känns som mycket pengar.

• Anonym

Jag är 30 år med sambo, ett barn på 4 månader och en katt
    Vi bor ett BR-radhus och har ett gemensamt bottenlån på det på ca 800 000 kr.
    Det är den enda skulden vi har. Bilen köpte vi kontant.
    Jag har ca 400 000 kr själv, sambon har nog lite mer än så. Så vi har väl närmare 1 miljon tillsammans.
    Just nu är jag ju föräldraledig så nu tjänar jag ca 6 000 kr efter skatt + barnbidraget på 1050 kr.
    Sambon tjänar ca 33 000 kr innan skatt.

• Lavish

Ja och eftersom vi just köpt bostad så är våra besparingar dränerade. Totalt på mina konton kanske 60 000.

• Anonym (...)
    solvindoch vatten skrev 2010-07-16 19:50:02 följande:
    Detta undrar jag med!  Hur kan man har skulder man inte betala när man har massa sparande?
    Jag kan svara igen
    Som jag skrev tidigare så har jag den gamla formen av studielån med låg ränta och där skulden skriva av och försvinner när jag går i pension. Det är mer fördelaktigt för mig att ha kvar detta lån än att betala tillbaka det. Jag var på väg att betala tillbaka det en gång men då stoppade min bankman mig och rekommenderade mig att ha det kvar.
  • Anonym (kyrkråtta)

Jag (arbetslös + föräldraledig) - 1500 kr i sparade pengar, 50 kr i kontanter
    Sambon (ca 12500kr efter skatt) - 2000 kr på lönekontot, inga sparade pengar
    Ett barn 

Ungefärlig summa i månaden: 12500 + 3900 + 1050 (+ 1500) =  17450 (18950)  kr

Hyresrätt, inga aktuella skulder. Har CSN, men börjar inte betala det ännu.  

Inga stora summor med andra ord, men vi har råd att unna oss lite lyx i vardagen och har allting vi behöver
    Behöver starta ett eller flera strukturerade sparanden.  

• Anonym

Jag och min man har ungefär 500.000 kronor sparat - i guld. Sen har vi kanske 50-60 tusen i sparade pengar.
     Vi har två barn, bor i hyresrätt utanför Stockholm.
    Vår ålder är mellan 20-30, jag studerar fortfarande och han har eget företag.
    Vi har inga lån alls och jag tar inte csnlån till studierna. 

• Anonym

Sambo ca 15 tusen, Jag ca 12 tusen. Sparande, ca 70 tusen. Hus lån på ca 900 tusen. Väderat till 1,2.  Inga andra lån eller skulder. 1 barn.

Vi har de bra. Inte speciellt ekonomiska men kan unnas oss de vi vill ha och har ändå tak över huvudet och mat på bordet..

Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?