Inlägg från: Sallysally |Visa alla inlägg
  • Sallysally

Det är SÅ härligt att amma!

Älskar de jag med! Känns dock som ngt fult att amma länge nu för tiden.. Tråkigt..

• Sallysally
    Onix skrev 2015-01-18 20:36:05 följande:

Åh, vad jag älskar att flaskmata mitt barn.

Härligt :) om det var tänkt som ett "hugg" mot oss som skrivit positivt om amning så lyckades det ej! :)
  • Sallysally
    fluu skrev 2015-01-19 08:20:45 följande:

Eh... vilken värd lever du i?

Va?? Alltså jag anser att de e de finaste som finns att amma och de bästa fnär de funkar.

Jag skrev att de anses "fult" pga att folk ofta tycker att mammor som ammar längre än 1 år är knepiga.. Att de e äckligt att amma" stora barn".
  • Sallysally
    fluu skrev 2015-01-19 17:52:35 följande:
    Ja, därför undrar jag var du lever... Jag har verkligen inte märkt av någon negativ attityd(utom mot offentlig amning då, nymoralism..), snarare tvärtom. Tycker inte att folk börjar reagera vid ett år. Jag ammade längre än så och har bara märkt av något negativt på internet... och det tar jag med en stor nypa salt.
    okej skönt. ska själv amma så länge mitt barn vill det! hur länge ammade du? hur sluta ni sen? :)
  • Sallysally
    fluu skrev 2015-01-19 20:01:11 följande:

Jag ammade i 19 månader då barnet själv valde att sluta.

Ok underbart. Kan tänka mig amma så länge jag med eller längre om dottern vill osv..

Nattamningen känns svårast att sluta med sen i och med uppvaken..hur kände du med de? :)
  • Sallysally
    fluu skrev 2015-01-20 18:40:51 följande:

Ja, jag var inställd på att amma på i 2-2,5 år så det blev ett väldigt smidigt och överraskande avslut. Enda gångerna då nattamningen var jobbig var den perioden(mellan typ nio och elva månader) då dottern vaknade en gång i halvtimmen.. Annars har det funkat väldigt bra. Dottern har väckt pappa som puttat över dottern till mig som kunnat halvsova mig genom amningen.

Vad härligt :) slutade hon vakna på natten plötsligt ?
Svar på tråden Det är SÅ härligt att amma!