Inlägg från: Farfalla |Visa alla inlägg
  • Farfalla

Det är SÅ härligt att amma!

Mitt andra barn..

Finns det bättre sätt att starta morgonen än att mysa i sängen och dottern ammar och småpratar emellan åt.. eller på kvällen när hon skiner som en sol när vi ska komma i ro på sängen och hon får amma, säger tisse och ett jättestort leende, innan hon dyker på tissen :D 

Men snart så ska vi nog ändå sluta...någon gång måste man ju :/ Hon är 15½månad nu! 

• Farfalla
    infragilis skrev 2011-05-11 23:39:33 följande:
    Någon gång måste man inte alls. Tids nog väljer barnet självmant att sluta.
    Jag tror att om hon fick bestämma skulle hon BARA äta tisse ;) Hade hoppats att hon skulle sluta självmant...men nattsömnen är lite skruvad då hon gärna vill tutta hit o dit :S
    Alyana skrev 2011-05-11 23:44:35 följande:
    Skrattande Tissen? De är för goa alltså...

Hoppas att min lilla också vill amma länge så att jag får höra henne prata med tutten Flört!
    Redan ser man hur hon lyser med ögonen och ler när hon förstår att det vankas tutte, blir alldeles ivrig....Glad

Men inte måste ni sluta bara "för att"....
    15-16 mån är väl ingenting i sammanhanget.
    Bara bra att amma så länge man kan och de vill!
     Haha ja hennes ögon verkligen lyser av lycka och glädje! Det är därför jag drar på att sluta amma ;)
    Det är flera olika saker som spelar in på att jag funderar på att sluta....men så har jag sagt ett tag nu ;) så vi får se när det blir! :)
    Men det är ju så mysigt! ...iaf alla gånger som hon inte biter till :S haha 
  • Farfalla
    hannis skrev 2011-05-12 11:31:45 följande:

Hur gör era lite äldre barn när ni ammar?

Min son kan bara inte ligga still. Han står på fötterna och slänger sig hit och dit medan han har bröstvårtan i munnen och det är varken mysigt eller njutningsfullt utan gör ju ont på mig. Lägger jag honom tillrätta igen så tar det 3 sekunder innan han är uppe på fötterna igen.

(Han är snart 15 månader och ammas 2-3 gånger per dygn, enbart dagtid)

Haha antar att min lilla bebis tillhör dom äldre barnen med sina 16månader ;) tiden går så fort!

Och ja exakt så gör mon dotter om hon får sin vilja igenom.. men jag försöker att stänga för bröstet o så får hon vänta och hon förstår när jag säger att hon ska lägga sig ner igen om hon vill amma, och det gör hon.. men lite svårt att komma på just den plats man vill ha henne så oftast får jag böka ner henne lite i sängen ;)
    Vi liggammat oftast, tycker det är bekvämast nu när hon är lite större, men det händer då och då att vi sitter, så då ligger hon som en bebis alt sitter mage mot mage :) 
  • Farfalla
    blygarn skrev 2011-05-22 21:08:32 följande:
    Tönt
    Är du en tönt eller vad menar du?
Svar på tråden Det är SÅ härligt att amma!