• momoswe

ångest och ledsen

Hej

Jag har en underbar dotter som jag verkligen älskar och hon är mitt liv och allt jag gör är för henne. Hon är ett år och 7 månader gammal. 2009 september månad så lämnade hennes mamma mig och nu bor hon omed sin mamma i helt annan stad som ligger ca 30 min från mig. Jag är student och jobbar deltid o träffar min dotter ca 1 -  2 gånger per vecka och det känns fel att träffa henne så lite. Jag har ångest att jag inte ger henne tillräkligt med tid och min ekonomi är inte bra. ibland jag sitter och gråter som en liten brud när jag bara tänker på henne och jag har skuldkänslor att hon har fått ett sånt liv. Det känns att jag är en usel pappa!!!!!

Om nån har gått genom samma sak vad god skriv om era erfarenheter och hur ni har hanterat situationen.

MVH

M

• Svar på tråden ångest och ledsen
  • Julias Farsa

Plugga färdigt och flytta närmare.

• Horta

Fan vad tråkigt mannen hoppas verkligen det löser sig för er alla. Du är ingen usel farsa för detta, du vill ju träffa din dotter eller hur?

• peter03

jag känner med dig
    har inte haft lika små barn men
    du kan bara göra allt det du kan mer kan man inte begära
    en vacker dag kan du kanske förklara för henne dottern varför det var så det var.
    å förklara den ångest du känt
    jag hoppas hon lyssnar då .
    det är aldrig lätt att vara förälder hur man än gör
    men du är en underbar pappa
    mvh
    peter 

• Fredrik Johansson

Till en början, en dålig pappa är en pappa som inte bryr sig om sitt barn, en bra pappa är en som bryr sig om sitt barn och som lever för sitt barn. Nu när du lever en bit ifrån så är det ju inte så mycket du kan göra mer än att plugga klart och försök finna ett jobb så att du kan flytta nämre din dotter. Håll kvar den kontakt du kan under tiden och gör det bästa av situationen.
    Tycker du låter som en bra pappa, du lever för henne och hon finns i dina tankar.  Ångesten och skuldkänslorna är väl kanske det största beviset på din kärlek till din dotter.
    Känner igen mig väl, hade stor sorg när jag separerade från barnens mor och då va mina tjejer 3,5 år. Det tog lång tid att komma över och det tog många tårar och många nedlåtande tankar om mig själv innan jag hade kraften att gå vidare och bearbeta. Ju bättre jag mådde desto bättre kunde jag ta emot mina barn och nu så har jag dom varannan vecka. Saknaden efter dom finns fortfarande kvar och kommer så att alltid finnas så länge jag älskar dom.
    Lycka till med din dotter!

• mcfarsan

Ja du ja vet inte va ja ska säga ja har varit med om samma sak, vart lite fundersam är det 30 minuter eller 30 mil du menar ?? Min dotter flyttade 40 mil från mig när hon va ca 1 1/2 år nu är hon 4 år visserligen hade jag mamman gjort slut sen innan men de va ändå ett hårt slag , det var många sömlösa nätter och mkt ångest men de va bara att digga läget o göra de bästa av de hela. De hjälper inte att gräva ner sig , de som spelar roll är att att man bryr sig, man gör de vad man vill ha det till , jag är ingen sämre pappa bara för att min dotter bor 40 mil bort . De viktiga är att du tar vara på den tiden som ni har gemensamt vare sig det är framför dumburken eller parken . Om hon bara känner att hon är älskad o att du bryr dig om henne så kommer de gå bra. Så oroa dig inte. De löser sig o vem vet när hon är gammal nog att bestäma vart hon vill bo kanske du får hem henne. Lycka till o håll huvet högt

Svar på tråden ångest och ledsen