• Perry the Platypus

Tempurmadrasser - fantastiska eller överskattade?

Öerväger att köpa och vill gärna höra några åsikter.

Statstjänsteman och anarkist i en enda röra.
  • Svar på tråden Tempurmadrasser - fantastiska eller överskattade?
  • MammaÄrJag

Dom e jätte bra dessa madrasser, skulle aldrig vilja byta tillbaka. Vi har dock dubbelt upp. Alltså först i botten har vi två väldigt tjocka madrasser (tempur) och sen ovanpå så ligger det en hel bäddmadrass (tempur) . Vissa kör bara med vanliga resår madrasser och sedan med  tempur bäddmadrasser ovanpå, och det är väldigt stor skillnad. Dom som provat våra sängar har sagt hur sköna dom är,och inte velat lämna sängen ;) Så JA, dom e fantastiska:). Varken jag eller gubben har haft direkt ont i ryggen sen vi skaffade dessa. Dom kostade lite men det är ju värt det. Och även dessa som säljs på Jysk funkar bra vet jag.. 

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-17
  • MammaÄrJag

När jag skrev att dom kostade lite menade jag inte just lite Tungan utei. Blev lite fel.. Menar ju att dom kostade ju en hel del. Men det är som sagt värt det.. :)

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-17
  • Jempa L
    Linda1976 skrev 2010-07-12 20:43:48 följande:
    Ren gissning säger mig att Jysk inte ens är i närheten.

Har både madrass och kudde och de är LJUVLIGA. Sover skitdåligt borta när jag är van min alldeles superba Tempur. 
    Jag har både bäddmadrass och kudde i memoryskum, dock är madrassen en Jysk "wellpur" och kudden från typ Hemtex. Undrar hur stor skillnad det kan vara på memoryskum och memoryskum..?
    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • gottegrisen1978

Vi har madrasser från ergotemp - helt underbara

• HugoK

Jag har köpt en budgetvariant från Relaxium. (www.relaxium.se) Funkar finfint. Sover riktigt gott : ) Har aldrig sovit på en "äkta" tempur, så jag har svårt att jämföra dem, men den här ska tydligen ha samma egenskaper som en tempur.

• SeTa

När jag köpte min första tempur (-95) fick jag lära mig att det tar upp till en månad innan kroppen vänjer sig vid madrassen. Men å andra sidan vill du aldrig vara utan den efteråt.
    Gällande sexbiten är det väl lite annorlunda eftersom en tempur inte fjädrar tillbaka som en vanlig säng gör, men sex funkar utmärkt ändå.

• alvide

De känns lite konstiga i början. Det är några i vår släkt som har de madrasserna pga värk.
    Det är väldigt bra för dom som har problem rygg och leder eller annan värk annars ser jag inte så stor anledning att köpa just Tempurmadrass.

• Lottizen73

Tempot räddade sambolivet dock tar det ett tag innan det blir underbart då kroppen ställer in sig

• jh8708

Har nu haft Tempurmadrasser i 5 månader har sett fram emot det länge, men fick värk i höfter och axlar som strålade upp i nacken funderad mycket över detta var hos läkare om det ev var sviter efter förkylning så började min sambo klaga över samma saker Ok vi böt tillbaka till gamla madrasserna och nu efter enbart 2 nätter är värken nästan borta

• ElinSö

Känner igen mig precis i beskrivningen om smärta i höfter, axlar och nacke. Jag har haft madrassen i tre år och tänkt att jag ska vänja mig eftersom min man tycker om den så mycket. Nu har jag givit upp efter att ha sovit två fantastiska nätter i dotterns våningssäng med hård botten. Däremot gillar jag kudden.

Svar på tråden Tempurmadrasser - fantastiska eller överskattade?