Inlägg från: gryning2 |Visa alla inlägg
  • gryning2

    BIM runt 10 Augusti - Häng på!!

    Jag kan haka på =) Fick missfall 30/5 och fick tillbaka första mensen efter detta nu i lördags 10/7. Så det borde bli nästa BIM runt 10 Augusti. Vill också ha en aprilbebis!!

  • gryning2
    BIM 6aug - Lilla Emma
    BIM 9 aug - MJF
    BIM 10 aug - Engla Adelaide
    BIM 10 aug - Labolina74
    BIM 10 aug - Julia
    BIM 10 aug - gryning 2

    Jag ändrade lite för jag har nog inte BIM förrän 10 aug. Är SÅÅ länge kvar ju =(
  • gryning2
    M anna skrev 2010-07-14 20:11:46 följande:
    Hej alla! :)
    Hänger gärna med er på jakten på det finfina plusset! Har även jag BIM den 10 augusti. Detta blir det första riktiga RIKTIGA försöket. Innan har vi sagt att "blir det så blir det", men NU börjar vi att försöka aktivt. Käkar rosenrot för att ordna till min annars lite struliga menscykel (och det tycker jag funkar!) och har nu också köpt hem Apiforce och så knaprar vitamintabletter med folsyra i. Mycket tabletter blir det... hoppas att det ska resultera i en underbar frisk april-bebis!

    Lägger till mig på listan!

    BIM 6 aug - Lilla Emma
    BIM 7 aug - Byhlin93
    BIM 9 aug - MJF
    BIM 10 aug - Engla Adelaide
    BIM 10 aug - Labolina74
    BIM 10 aug - Julia
    BIM 10 aug - gryning 2
    BIM 10 aug - MyFanny
    BIM 10 aug - M anna
    Välkommen och lycka till =) Man vill såå gärna få till det nu helt enkelt.....
  • gryning2

    Jag har BIM troligen 10/8 men ev. redan nu på lördag 7/8 då jag är osäker på min menscykel. Känner också en knepig molvärk nedåt nu och det "pirrar" i brösten. Men jag har varit skengravid tidigare så det behöver inte betyda någonting.... =/ Hade hur mycket symptom som helst förra månaden och då var jag ändå inte gravid. Men man hoppas. Jag ska iaf testa på lördag morgon, är så nyfiken.... Lycka till alla andra!

  • gryning2
    MyFanny skrev 2010-08-02 08:49:24 följande:
    Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse, BIM -6.  Klart negativt.. så nu är jag jättebesviken! Vet att det är tidigt, men ändå...Rynkar på näsan
    Mm, jag brukar också ha svårt för att hålla mig så jag har gjort likadant. Man ska försöka låta bli för man blir bara besviken.... =/ Har haft sån extrem molvärk som jag inte känner igen senaste dagarna, blir bara mer och mer. Vet inte vad det står för men jag hoppas det är någon därinne nu. Tänkte testa på lördag "på riktigt" för det är första dagen jag tror jag har en riktig chans att plussa. Tur jag jobbar jättemycket fram till lördag så man inte hinner tänka så mycket på det hela.
  • gryning2
    MyFanny skrev 2010-08-04 10:10:02 följande:

    Uppdaterar BIM-listan, vi måste ju föra in våra pluss! Glad


    BIM 2 aug - Pilla84
    BIM 6 aug- prinsessa82 Plus
    BIM 6 aug - Lilla Emma
    BIM 6-7 aug Ankan30
    BIM 7 aug - Byhlin93
    BIM 7 aug - aeoeo
    BIM 8 aug - MyFanny 
    BIM 9 aug - MJF
    BIM 10 aug - Engla Adelaide
    BIM 10 aug - Labolina74
    BIM 10 aug - Julia
    BIM 10 aug - gryning 2
    BIM 10 aug - M anna
    BIM 11 aug - Elink84
    BIM 13 aug- MD77


    Testade imorse på BIM-4 och tyckte att jag kunde se ett svaaaaagt streck, men det kom typ efter 10 minuter så det räknas ju inte. Man stirrar ju på den där j*a stickan tills man ser i kors och ser två streck! Men ska ta nytt test imorgon. hoppas hoppas!!


    Låter lovande! Jag fick också såna spökstreck några dagar innan det blev tydligt plus då jag var gravid med min son. Själv har jag ju också testat, jag tror min BIM är tidigare, den 7/8 men har inte fått något streck på stickan. Inbillar mig verkligen att det är nånting nu för jag har haft den mystiska molvärken och dessutom fått ömma bröst sedan igår. Fast å andra sidan har jag märkt att kroppen verkligen kan spela en ett spratt då man gärna vill bli gravid. Jag ska försöka att inte hoppas för mycket på det hela så jag blir jättebesviken om det inte är något. Känns segt nu bara om det inte blir något eftersom jag inte haft p-medel sedan mars och dessutom fick ett tidigt MF i maj.
  • gryning2
    Pilla84 skrev 2010-08-04 10:05:48 följande:
     Jag har verligen fått min mens nu...:( jag har sån mensvärk så jag vet inte var jag ska ta vägen...Men jag ser detta som ett gott tecken. Sen jag slutade med mina p-piller så har mensen inte kommit i gång riktigt men de har de gjort nu=) Så nu e de bara att köra på med bebisverkstaden=) Jag kommer inte vara inne på FL på ett tag nu, känns lite lugnare å bara ta de som de kommer. Jag hittar en massa symtomer när man sitter å läser här på FL, när man läser om allas symtomer=)
    Ett stort Lycka til alla.
    Hörs kanske snart iaf=)
    Tråkigt! Men som du skriver så är det ett gott tecken att mensen iallafall kommer igång. Hoppas det tar sig nästa månad!
  • gryning2

    Jag tycker min molvärk avtar nu och likaså ömmande bröst =( De här dagarna innan BIM är bara så jobbiga. Nu har jag det lugnt på jobbet också så jag hinner fundera. Man blir nästan knäpp av att inte veta om det är något eller inte ju!! Var lika förra månaden också att jag funderade och funderade och till slut kom mensen. Hur gör ni för att inte gräva ner er? Min sambo fattar inte alls det här, han tycker liksom att "det blir när det blir och ingen idé att tänka mer på det..." Önskar jag kunde vara mer som honom. Men jag kan liksom inte släppa tanken och går och inbillar mig små symptom hela tiden. Och då blir man ju till slut skengravid och är helt säker att det ÄR något. Nej usch nu är jag totalt frustrerad. Tur det finns internetforum att skriva på =/

  • gryning2
    marilyn84 skrev 2010-08-05 15:42:32 följande:
    Må hänt att jag har en dum fråga nu, men skitsamma Tungan ute.

    När jag väntade mitt första barn började jag läcka bröstmjölk väldigt tidigt(ca v.12-13). Men jag minns att  redan i v.5-6 så kunde jag(om jag ville) "klämma" fram någon droppe ur brösten. Hoppas ni vet hur och vad jag menar. 

    Min fråga, kan man klämma ur något även om man inte är gravid? Har försökt leta runt efter info men har inte hittat. Vet ni något om det? 
    Jag ammade senast för 2½ år sedan och kan ändå klämma fram lite mjölk. Om man har ammat förut så tror jag det kan finnas länge efteråt.
  • gryning2
    Byhlin93 skrev 2010-08-05 20:22:18 följande:
    Hej på er :) undrar om ni vet något om blödningar under graviditet? Jag såg två streck i tisdags , bim-4 men igår har jag börjat blöda och även lite ont i magen men det försvann efter ett tag. Idag har jag haft ont i magen hela dagen men det kommer inte mycket blod, bara brunt typ... Har jag fått missfall? :( kram!
    Låter som det kan vara ett tidigt MF. Du har alltså plussat för några dagar sedan? Gör ett nytt gravtest, om det är negativt är det troligen MF. Är det positivt kan du ju vänta ett tag och se om du fortsätter blöda. Jag fick ett tidigt MF tio dagar efter att jag plussade i maj och då blev gravtestet negativt efter jag hade slutat blöda.
  • gryning2
    Byhlin93 skrev 2010-08-06 14:45:09 följande:
    jo, jag fick ett missfall. plusset blir bara svagare och svagare... Tråkigt... :(
    När kan man börja försöka igen? måste jag vänta på nästa mens eller hur fungerar det?
    Trist =( Ni kan börja försöka så fort du slutar blöda. Det fick jag till svar efter mitt MF av min barnmorska i alla fall.
  • gryning2
    JoLi skrev 2010-08-08 10:19:20 följande:

     


    Lider med er som fått mens och fortsätter hoppas för er som inte haft BIM ännu.!

    Har precis kommit hem från semestern och jag är suuuuper glad!! BIM -2 och jag hann knappt kissa på stickan innan det kom fram två streck.Skrattande


     


    Plusade nu på försök 8:a (fick missfall försök 5), hoppas hoppas denna vill stanna och gro ordentligt Gravid


     


    Grattis!

    Jag testade negativt igår och har sån mensvärk nu på tredje dagen - men ingen mens! Väldigt mystiskt.... =/ Jag vet inte vad jag ska tro. Tycker att brösten är större också så jag hoppas fortfarande att jag kanske ändå är gravid. Tänkte testa på tisdag 10/8 igen då har det gått 3 dygn sedan senaste testet. Man kan väl inte gå och ha som mensvärk hur många dagar som helst utan att få ett plus eller mensen.... Frustrerande.
  • gryning2
    Ankan30 skrev 2010-08-09 13:24:24 följande:
    Hade bim igår och gjorde precis ett test som var hur negativt som helst men ändå ingen mens. Har mått illa i över en vecka och har fått större och ömmande bröst samt mensvärk. Har två barn och då jag var gravid med bägge så visade testerna direkt vid bim. Känner mig nu bara jätteledsen och besviken då jag känner på mig att mensen är på väg men kanske bara dröjer då jag påverkas så mycket av detta psykiskt genom att jag tänker på det hela tiden..
    Åå precis så har jag också!! Har väntat på mensen sedan lördag men ingenting än. Har tagit test som varit negativa. Hur frustrerande som helst ju =(
  • gryning2

    Ingen mens fortfarande här heller. Har inte testat något mera än men funderar att testa i morgon bitti. Hur många dagar brukar ni vänta att testa igen vid ett negativt test? Borde det inte funka att testa igen efter 2 dygn? Har sedan i går även illamående som känns helskumt. Molvärken håller i sig också så det känns ändå förhoppningsfullt. Det är 3 år sedan jag var gravid sist men jag har för mig att jag inte plussade förrän några dagar efter BIM då... Hoppas det är lika nu =)

  • gryning2

    Har fortfarande inte fått min mens, men negativt test igår morse. Jag TROR ju det var BIM +1 igår men jag är inte riktigt säker... Idag har jag inga symptom alls tyvärr så jag vet inte vad jag ska tro. Jag tänkte testa igen på lördag morgon. Kanske är jag låghormonare, eller så har jag låång menscykel. Jag har dålig koll på min cykel tror jag. 

    Trist marilyn84 och Elias08! Kanske att vi ses i någon annan BIM-tråd om det inte blir något för mig heller....

  • gryning2
    Elias08 skrev 2010-08-12 12:49:17 följande:

    Hoppas på att du är låghormonare då....=)

    Lycka till iaf...


    Tack! Ska testa i morgon. Idag har jag känt illamående och har "kort stubin" vilket jag haft tidigare vid graviditet.... Kan symptom bara komma och gå, jag tycker om man plötsligt känner sig helt "bra" då bör det ju vara en skengraviditet =(
  • gryning2
    isolande skrev 2010-08-14 08:13:50 följande:
    vaknade 05.20 idag och testade ned på BIM så det blir nog ett glas vin och en cig ikväll och nya tag!
    Mm, man får njuta av det som man kan göra som icke-gravid. Blir nog samma här. Jag testade negativt IGEN idag men ingen mens. Är nu 5 veckor sedan jag hade mens så jag misstänker en hormonrubbning nu faktiskt. Jag hade ju p-stav t.o.m. i mars och sedan ett missfall i maj. Kanske att menscykeln kan vara oregelbunden och knepig ett tag =( Hoppas att det rättar till sig, har inget hopp om någon aprilbebis längre tyvärr. Vill bara ha mens nu.
  • gryning2

    Fick mensen nu, känns skönt faktiskt så jag slipper fundera.... blir nya tag med ett försök för maj-bebis istället alltså...

Svar på tråden BIM runt 10 Augusti - Häng på!!