• Pindus

Vatten i bilen

jag hade, obs hade, en Renault Megane 03 o fick vatten på golvet på passagerarsidan... Visade sig att det var stopp i AC slangen.... Hade vatten i kupén, fick byta hela mattan, 10 000..... Sålde den sen :) hoppas det inte är lika illa med din...

• Pindus

det var inte gummimattan utan den som liksom är i filt...alternativet va att låta en torka men man kunde inte va säker på att få bort möglet... Detta var förra aug, innan gick en tändspole och batteriet tvärdog... O ngt år innan gick en tändspole med... Jättesnygg bil men fy vad den kostade... Sålde den på en bilfirma i okt/nov, köpte min nya bil där, han ville ge mig 45 000 men när jag sa att alla däck ändå hade fäljar så fick jag 50 000... I sthlm där jag bor hade jag fått 55 på bilia..

• Pindus

ja...en på försäkringsbolaget tipsade dock om att Renault hade haft fel i en del bilar så att slangen som skulle leda ut vattnet ledde in det i bilen istället.... be pappa el verkstad kolla det...

• Pindus

jag hade fått lite vitt ludd på min grå matta.... Den kostade 20 000 i reparationer från mars till aug o sen rök den.... Den hade dessutom bara gått runt 5500 mil...

• Pindus

hände mig två ggr.... min bil gick liksom segt ett tag...inget drag när man skulle starta o sen la i 2an... Sen ville den inte alls.... inte kul... O båda ggrna hände det när jag va långt hemifrån, tack för stopp på vägen försäkring :)

Svar på tråden Vatten i bilen