TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!
Hej!
Är en tjej med PCO-S. Har under våra 2,5 år som barnlösa genomgått ett antal pergotimekurer, 2 puregonförsök samt 1 IVF-försök, allting utan resultat. IVF-försöket slutade med att 7 ägg plockades ut men de var för omogna för att befruktas... Kändes hopplöst i april när vi fick veta det!
Jag har hela tiden tyckt att akupunktur är lite "hokuspokus", är dessutom Sjuksköterska själv och har i och med det läst om västerländsk medicin framförallt. När nu vårt IVF-försök slutade som det gjorde valde jag att testa på akupunktur under sommaren. Har läst en del om akupunktur, framförallt i samband med IVF-behandling. Saknar helt egen mens och ägglossning, har inte haft egen mens sedan i tånåren någon gång...
Efter 1 månad med akupunktur fick jag mens och nu förra veckan fick jag ägglossning, visserligen cykeldag 35 men ändå. Jag börjar tro på det här nu fast jag inte gjorde det innan. Enligt min akupunktur och kinsernas sätt att se på barnlöshet så är orsaken "att blodgenomströmningen i t.ex livmoder, äggstockar och slemhinnor är för dålig" och att man löser det med att öka blodgenomströmningen. Kanske är det likadant för männen med testiklar osv... Den som lever får se om det funkar!