• amorosa

TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!

Jam: har Cura sagt till er att testa akupunktur? Undrar varför de bara säger det till vissa... Vi har också manlig faktor, men de har inte sagt nåt alls om det. Har ni gjort ICSI? Tydligen har jag svårskalade ägg också...

I vilket fall som helst, så har jag börjat gå till en akupunktör i Ängelholm som också sysslar med TCM. Var på första besöket igår, och fick med mig hem två burkar med örtmedicin (Fertile garden). Hon kommer inte att behandla mig med akupunktur förrän en vecka innan ÄP ca, utan jag ska bara käka örterna hela sommaren. Hon tittade på min tunga och säger att jag har vind i kroppen (!) och då kan ju ingenting stanna, inte ett embryo heller. Jag har också en inre stress och oro tydligen. Kände först inte alls att det stämde, men ju mer jag tänker på det, så tror jag nog att hon har rätt. Tydligen ska dessa örter ta bort det och jag ska få ett inre lugn... Lite flummigt, men jag tror på det faktiskt.

Mannen äter zink för att  boosta sina simmare.

Det kan ju bara bli bättre eller hur? Ska bli mycket intressant att se om det gör någon skillnad och om jag mår bättre!

• amorosa

Har nu käkat örtmedicinen i snart en månad, och märker ingen som helst skillnad på något. Ska bli mycket intressant att se om akupunktören märker någon skillnad på min stressnivå, när jag ska dit igen om två veckor. Stressnivån kan ju sjunka rejält också med anledning av semestern som jag precis haft... Något nytt för dig, Jam?

• amorosa

Hon kollar på min tunga, och ser att jag är stressad... Förvånad Hur nu det går till?? Örterna ska hjälpa till att stressa ner mig och få ett inre lugn. Hade jag tagit dem en längre tid hade de tydligen även rättat till min cykel, som är väldigt oregelbunden (allt mellan 35-70 dagar!). Men cykeln regleras nu av läkemedel som jag får av Cura (Primolut Nor). Jag kollade min temp varje dag innan vi började med ivf. Den är ganska låg jämfört med många andra, förstod jag av FF-trådar som jag hängde i då. Så jag tror inte min temp behöver sänkas ytterligare. Jag väntar mens nästa helg, och då kör vi igång med nästa behandling. Sista gratisförsöket...

Häftigt om örterna faktiskt påverkar din mans simmare! Det hade ju varit helt fantastiskt!

Svar på tråden TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!